اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید وزرای اقتصاد «شانگهای» بر توسعه اقتصاد دیجیتال

نوزدهمین اجلاس وزرای اقتصاد کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در قالب کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

تأکید وزرای اقتصاد «شانگهای» بر توسعه اقتصاد دیجیتال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نوزدهمین اجلاس وزیران اقتصاد کشورهای  «شانگهای» در قالب کنفرانس ویدیویی برگزار شد.

توسعه فعالیت شانگهای با هدف غلبه بر عواقب اجتماعی، تجاری و اقتصادی پاندمی کووید- 19 و جلوگیری از تاثیر منفی آن بر امنیت و ثبات منطقه و جهان از وظایف اولویت‌داری بود که طی این نشست بر آن تمرکز شد.

«عبدالرحمان عبدالرحمان زاده» معاون وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان طی این اجلاس اقدامات به موقع دولت برای کاهش تاثیر منفی پاندمی کرونا به اقتصاد ملی این کشور را موثر خواند.

وی گفت: شاخص‌های موجود نشان می‌دهد که اجرای به موقع اقدامات ضد بحرانی منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی طی 9 ماه سال جاری شده و 4.2 درصد بوده است.

طی این اجلاس طیف گسترده‌ای از مسائل توسعه بیشتر همکاری‌های اقتصادی منطقه‌ای مورد بررسی و پیرامون وضعیت و دورنمای توسعه اقتصاد دیجیتال، همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری در فضای سازمان همکاری شانگهای بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شرکت کنندگان این نشست همچنین آمادگی خود را برای ادامه همکاری در زمینه‌هایی مانند تجارت و سرمایه گذاری ، حمل و نقل و تدارکات ، گردشگری ، کشاورزی و صنعت ، انرژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات ابراز داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول