اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

انجام بیش از ۷۰۰ گشت مشترک بازرسی در استان سمنان

۷۱۲ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و بنگاه‌های اقتصادی در استان سمنان امسال انجام شده است.

انجام بیش از ۷۰۰ گشت مشترک بازرسی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، گشت‌های مشترک با تلاش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در راستای هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

هدف از برگزاری این‌گونه گشت‌ها، پیشگیری به هنگام و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی عنوان شده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان حسب وظایف ذاتی خود با برقراری تعامل با سایر دستگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی ذی‌ربط از ابتدای سال جاری تاکنون، به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در استان سمنان اقدام کرده است.

از مجموع ۷۱۲ مورد گشت مشترک بازرسی، تعداد ۷۵۱ مورد تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی،، احتکار و اختفای کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، عرضه خارج از شبکه و ... کشف شده است.

ارزش ریالی این تعداد پرونده، بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال بوده و در گشت‌های مشترک، دستگاه‌های اجرایی از جمله ادارات کل تعزیرات حکومتی، استاندارد، غله، فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، دخانیات، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی، دادگستری، دامپزشکی، جهاد کشاورزی، فرمانداری‌ها با سازمان صمت استان همکاری داشته‌اند.

در گشت‌های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، تجهیزات پزشکی و دارو، ماسک و محلول ضدعفونی، گاز مایع، لاستیک روغن و لوازم یدکی خودرو، میوه و تره‌بار، مواد اولیه پتروشیمی، دارو و نهاده‌های دامی، دخانیات، سموم و کود کشاورزی، طلا و جواهر، گوشت و فرآورده‌های لبنی، تخم‌مرغ مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول