اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

۱۳ آبان، نقطه آغاز افول تدریجی آمریکا شد/ مرگ بر آمریکای آمریکایی‌ها جریان دنباله‌دار تسخیر لانه جاسوسی است

پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی گفت: تصرف سفارت آمریکا اقدام بی‌نظیری در سطح جهان بود و ابهت آمریکایی‌ها با این اقدام لطمه زیادی دید.

۱۳ آبان، نقطه آغاز افول تدریجی آمریکا شد/ مرگ بر آمریکای آمریکایی‌ها جریان دنباله‌دار تسخیر لانه جاسوسی است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه رسالت گفت‌وگویی با جواد منصوری، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

اسدالله علم گفت شیشه عمر ما دست آمریکاست!

- آمریکا بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ به‌تدریج بر تمامی ارکان حاکمیت پهلوی مسلط شد، به‌گونه‌ای که تا حدود زیادی اروپایی‌ها را هم به عقب زد و درواقع آمریکا گرداننده اصلی ایران شد.

- اسناد و مدارک اقدامات سران رژیم گذشته در این زمینه وجود دارد و حتی اسدالله علم در یادداشت‌های خود به‌صراحت گفته شیشه عمر ما دست آمریکاست.

-  آمریکایی‌ها از خرداد ۵۷ به اشکال مختلفی اقدامات خودشان علیه ایران را شروع کردند و سرانجام در مهر ۱۳۵۷ محمدرضا پهلوی را به آمریکا بردند.

- گرچه توجیه آنان این بود که برای معالجه رفته است، اما نه تنها او را تحویل ایران ندادند، بلکه حتی ثروت و سرمایه‌های کشورمان هم در آنجا ماند.

- بدین ترتیب گروهی برای این‌که واقعیت انقلاب، اهداف آن و همچنین ماهیت و عملکرد آمریکایی‌ها را به دنیا نشان بدهند، تصمیم گرفتند سفارت آمریکا را تصرف کنند. اما متأسفانه رسانه‌های دنیا با انعکاس بخشی از واقعیات انقلاب اسلامی سعی کردند تا حجم عظیمی از دشمنی‌های آمریکا را پنهان کنند. 

ابهت آمریکایی‌ها در ۱۳ آبان لطمه زیادی دید

- تصرف سفارت آمریکا تحولات بزرگی را در ایران رقم زد که ازجمله آن می‌توان به حذف تدریجی بسیاری از غرب‌گراها و معارضین انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نیروهای فعال انقلابی درصحنه‌های مختلف اجرایی کشور اشاره کرد. 

- طبعا این مسئله برای آمریکایی‌ها بسیار ناخوشایند بود، بنابراین عملیات طبس را به اجرا درآوردند و پس‌ازآن کودتای نقاب و حتی جنگ علیه کشورمان را طراحی کردند. در تمامی این‌ها به اهداف خود نرسیدند بلکه حتی می‌توان گفت انقلاب اسلامی توانست علاوه بر خنثی‌سازی توطئه‌ها، به‌نوعی تجربه‌آموزی، استحکام و ثبات برسد.

- آمریکا هرگز دست از توطئه‌های خود برنخواهد داشت، چراکه هرگز امکان ندارد آن‌ها بتوانند یک نظام مستقل دینی را تحمل کنند.

- تصرف سفارت آمریکا اقدام بی‌نظیری در سطح جهان بود و ابهت آمریکایی‌ها با این اقدام لطمه زیادی دید.

۱۳ آبان، نقطه آغاز افول تدریجی آمریکا شد

- شاید بتوان گفت ۱۳ آبان، نقطه آغاز افول تدریجی آمریکا شد.

- عملکرد جمهوری‌اسلامی در استکبارستیزی به‌گونه‌ای است که امروز تقریبا تمامی جریان‌های سیاسی و اجتماعی اعتراف می‌کنند که ایران نه‌تنها تسلیم آمریکا نشده است، بلکه همچنان به مقابله بانفوذ و سلطه آمریکا در منطقه می‌پردازد.

- ایران در افشای ماهیت آمریکا هم تا حدود زیادی موفق بوده است، به‌گونه‌ای که امروز حتی در داخل آمریکا هم بخشی از مردم، نظام حاکم را به‌عنوان نظام استکباری و فاسد می‌دانند و به آن اعتراض دارند.

- اگر تا آن زمان در تمام دنیا حداکثر شعاری که علیه آمریکا داده می‌شد این بود «آمریکایی به خانه‌ات برگرد»، اما در حال حاضر مردم در داخل این کشور شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند که این هم از نتایج و دستاوردهای روز ۱۳ آبان و جریان دنباله‌دار آن است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول