اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات سابق تل‌آویو در واشنگتن: ترامپ برای اسرائیل بهتر است اما بایدن هم فاجعه نیست

عضو ارشد پیشین سفارت تل‌آویو در واشنگتن و مسئول سابق امور کنگره در این سفارتخانه معتقد است، رژیم صهیونیستی آزمایشگاه نظامی آمریکا است و فارغ از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور شود، حمایت واشنگتن از تل‌آویو ادامه می‌یابد.

دیپلمات سابق تل‌آویو در واشنگتن: ترامپ برای اسرائیل بهتر است اما بایدن هم فاجعه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یورام اتینگر» عضو ارشد پیشین سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا و مسئول سابق امور کنگره در این سفارتخانه معتقد است هر کسی در کاخ سفید (به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا) ساکن شود، بعید است تغییری در تعهد آمریکا در قبال امنیت این رژیم ایجاد کند و حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو ادامه می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات پیشین صهیونیست درباره اعلام حمایت برخی چهره‌ها از رژیم صهیونیستی و همچنین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شامل بحرینی‌ها و اماراتی‌ها از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در برابر رقیب دموکرات او گفت: «آنها به ترامپ اعتماد دارند چرا که او بر جمهوری اسلامی (ایران) فشار نظامی و اقتصادی آورده است و همزمان همکاری با کشورهای عربی میانه‌رو را تقویت کرده است اما دموکرات‌ها بسیاری را در خلیج (فارس) ناامید کردند».

وی درباره احتمال شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تاثیرات آن بر رژیم صهیونیستی هم اظهارنظر کرد.

به اعتقاد این عضو پیشین سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا، «اگر بایدن انتخاب شود، این (برای تل‌آویو) فاجعه نخواهد بود. همه روسای جهور آمریکا البته شاید به استثنای ترامپ، به اسرائیل فشار وارد کردند و بایدن هم این کار را خواهد کرد اما کشور یهودی (رژیم غاصب صهیونیستی) بقا خواهد یافت».

به ادعای یورام اتینگر، دلیل تداوم روابط قوی واشنگتن و تل‌آویو، «مشارکت مستحکم»  بین دو طرف و «میلیاردها دلاری» است که در همکاری بین آنها وجود دارد.

 


«یورام اتینگر» عضو ارشد پیشین سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا

 

بنا بر گزارش اسپوتنیک، بنا بر آمارهای رسمی، رژیم صهیونیستی سالیانه 3.3 میلیارد دلار کمک مالی از آمریکا دریافت می‌کند و دو طرف همچنین در طرح‌های نظامی مشترک شامل تبادلات تسلیحاتی، اطلاعاتی و دیگر همکاری‌هایی که ارزش مالی آن صدها میلیون دلار است، مشارکت دارند.

اتینگر گفت: «اسرائیل به عنوان یک آزمایشگاه نظامی آمریکا خدمت ارائه می‌کند و ما از نظر نظامی با آنها همکاری می کنیم و (در فلسطین اشغالی) میزبان بیش از 200 غول (شرکت) آمریکایی هستیم. آنها فقط به اسرائیل پول نمی‌دهند بلکه این پول را در اینجا سرمایه گذاری می کنند و من تردید دارم که بایدن همه اینها را قربانی کند چرا که اگر چنین کند، او به منافع ملی کشورش آسیب خواهد زد».

اسپوتنیک از این دیپلمات سابق صهیونیست درباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص توافق سازش عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی و موضع بایدن درباره عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل‌آویو سوال کرد.

اوتینگر گفت: «این کشورها قبل از آنکه چنین تصمیمی بگیرند، خواهان آن هستند که اطمینان داشته باشند قادر به اتکا به ایالات متحده برای دفاع از آنها در برابر رقبای منطقه‌ای به ویژه ایران هستند».

او مدعی شد: «با توجه به این حقیقت که دموکرات‌ها همیشه به ایران ابراز علاقه داشته‌اند، کمتر مورد اعتماد (کشورهای عربی) هستند و این خودش شاید به فرصت‌ها در زمینه فرایند عادی‌سازی (با رژیم صهیونیستی) آسیب بزند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول