اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

با طرح تعالی خانواده به دنبال افزایش حقوق و حمایت از مادران هستیم

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از کاهش جمعیت در ایران که در 20 سال آینده پیرترین کشور خواهیم شد گفت: سریع‌ترین افت نرخ رشد جمعیت در دنیا مربوط به ایران است ولی با طرح تعالی خانواده به دنبال افزایش حقوق و حمایت از مادران هستیم.

با طرح تعالی خانواده به دنبال افزایش حقوق و حمایت از مادران هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 12 آبان) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به عنوان موافقت با این اقدام اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت جمعیتی کشورمان هشدار داده که جمعیت ایران به سمت کهنسالی می‌رود و باید فکری به حال آن شود.

وی افزود:‌ در طول 8 سال گذشته مجالس قبلی تلاش کرده و نتوانسته دستاورد و مصوبه‌ای داشته باشند ضمن اینکه طبق آمارهای مجامع بین‌المللی سریع‌ترین افت نرخ رشد جمعیت را ایران دارد باید هرچه سریع‌تر جلوی روند انقراض نسل در ایران را گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی آن است که در سال ۲۱۰۰ جمعیت ایران در یک سناریو به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد که ۵۰ درصد آنها سالمند هستند، یعنی در آینده نزدیک جمهوری اسلامی در عرصه ژئوپلتیک جهان جایگاهی ندارد و طی ۲۰ سال آینده پیرترین کشور جهان خواهیم بود.

وی گفت:‌ دولت تنهایی در کشورهای اروپایی در حال تاسیس است و اگر به فکر جمعیت ایران نباشیم تا چند سال آینده باید دولت تنهایی را ایجاد کنیم.

الهیان افزود: ۵ تا ۱۰ سال آینده فرصت طلایی است تا فکری به حال رشد جمعیت کنیم باید از این فرصت استفاده کرد. کشورهای دیگر همه برای رشد جمعیت برنامه دارند ما هم باید به فکر باشیم.

وی گفت:‌ در این طرح پیش‌بینی شده است که حقوق خانواده‌های دارای چند فرزند افزایش یافته و به آنها تنفس مالیاتی داده شود. ضمن اینکه می‌خواهیم مشکلات را از جلوی پای زنان شاغل برداریم.

اللهیان تصریح کرد: در طرح جمعیت و تعالی خانواده از مادران شاغل برای فرزندآوری حمایت شده در آن بحث مرخصی زایمان، مرخصی شیردهی و ایجاد مهدهای کودک در ارگان‌ها برای رفاه حال مادران شاغل برای خانم‌های دانشجو در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول