اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

۱۵ برابر فوتی‌های کرونا در ایران، کشته برای سقط جنین می‌دهیم/ چند قدمی به سیاه‌چاله پیری جمعیت مانده است

نماینده اصفهان در مجلس گفت: ۱۵ برابر فوتی‌های کرونا در ایران، کشته برای سقط جنین می‌دهیم که برای هر روز کشته شدن سقط جنین مسئول هستیم این در حالی است که فقط چند قدمی به سیاه‌چاله پیری جمعیت مانده است.

۱۵ برابر فوتی‌های کرونا در ایران، کشته برای سقط جنین می‌دهیم/ چند قدمی به سیاه‌چاله پیری جمعیت مانده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 12 آبان) در جلسه علنی و در جریان بررسی طرح جمعیت و حمایت از خانواده طبق اصل ۸۵ قانون اساسی به عنوان موافق اظهار داشت: طبق پیمایش‌های انجام شده بالای ۶۰ درصد از مردم ایران خواستار سه فرزند هستند اما امکان آن را ندارند.

وی افزود: در طرح جمعیت و تعالی خانواده می‌خواهیم از خانوارها حمایت کنیم تا به آرزوی فرزند آوری برسند. ضمن اینکه به دنبال حمایت از زنان نابارور هستیم زیرا هزینه‌های آزمایش و درمان آنها بالاست.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: چند قدمی به سیاه‌چاله پیری جمعیت مانده است این در حالس است که دوره باروری دهه شصتی‌ها در حال گذشتن است و ما مانع جلوی پای آنها گذاشته‌ایم ولی بنا داریم به طرح جمعیت و تعالی خانواده این موانع را بر طرف کنیم. 

وی گفت:‌ موارد مهمی در دستور کار مجلس است که نمی‌توانیم تنها وقت مجلس را برای طرح تعالی جمعیت و خانواده گرفت؛ در این طرح برای تامین منابع مالی به برنامه ششم توسعه استناد شده است. 

بانکی پور با انتقاد از اینکه به دلیل قوانین موجود سقط جنین در کشور بالاست خاطرنشان کرد: در مقابل یک میلیون فوتی کرونا ۳۰ میلیون فوتی سقط جنین وجود دارد؛ این آمار برای ایران نصف بوده یعنی ۱۵ برابر فوتی کرونا ما در ایران کشته برای سقط جنین می‌دهیم که برای هر روز کشته شدن سقط جنین مسئول هستیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول