اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برقراری پرواز‌های فرودگاه زنجان، نیازمند همراهی بخش خصوصی است

مدیر فرودگاه زنجان از برگزاری جلسات هماهنگی برای برقراری پرواز از فرودگاه زنجان خبر داد و گفت: برقراری این پرواز، نیازمند همراهی و همکاری بخش خصوصی و مسؤولان است.

برقراری پرواز‌های فرودگاه زنجان، نیازمند همراهی بخش خصوصی است

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به مذاکرات انجام شده برای فراهم کردن برقراری پرواز از فرودگاه زنجان اظهار کرد: در این راستا مذاکراتی با حضور نمایندگان زنجان با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و نماینده بخش خصوصی انجام شده است که نتایج آن باید توسط مسؤولان ارشد استان اعلام شود.

مدیر فرودگاه زنجان به شرایط ویژه کشور اشاره و تصریح کرد: هر چند کرونا همه فعالیت‌ها را تحت تاثیر قرار داده است، ولی مدیریت فرودگاهی برای برقراری پرواز زنجان- مشهد، زنجان - ترکیه به دلیل تبادلات تجاری که وجود دارد در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است.

وی نقش بخش خصوصی را در ایجاد زمینه برای برقراری پرواز از فرودگاه زنجان را برجسته دانست و افزود: راه‌اندازی نخستین پایانه فرش در زنجان به عنوان یک محصول گرانبها و تولید محصولات خاص کشاورزی در سطح استان که امکان صادرات زمینی را نداشته از جمله ظرفیت‌های موجود در استان برای برقراری پروازهای فرودگاه زنجان است.

قاسمی با تاکید بر فعالیت بخش خصوصی برای برقراری پرواز از فرودگاه زنجان برای انجام صادرات گفت: هدف تضمین سود برای بخش خصوصی و فرودگاه است، چرا که در حال حاضر صادرات کالا را از طریق دریا انجام می‌دهند از طرفی امکان صادرات به کشورهای همسایه شمالی هم وجود دارد.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه فراهم شدن امکان برقراری پرواز از فرودگاه زنجان نیازمند همراهی بخش خصوصی و مسؤولان استان است، ادامه داد: با برقراری این پروازها سود دو جانبه فراهم خواهد شد، چرا که استان زنجان ظرفیت صادرات هوایی را که در حال حاضر به صورت زمینی و با هزینه  بالا انجام می‌شود دارد.

وی با بیان اینکه برقراری پروازهای صادراتی از فرودگاه زنجان در صورت توسعه، می‌تواند به صورت برنامه‌ای انجام شود، ادامه داد: فراهم شدن این امکان منوط به همکاری است، چرا که متقاضی برقراری این پروازها وجود دارد.

قاسمی به وجود رابطه تجاری زنجان با کشور ترکیه اشاره و تصریح کرد: برقراری پرواز بین زنجان با این کشور، ضمن پوشش مسافران این مسیر، به تسهیل تجارت بین دو طرف هم کمک شایان توجهی خواهد کرد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول