اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار خط لوله گاز با پهپاد در استان المثنی عراق

سخنگوی سازمان الحشدالشعبی در استان المثنی عراق گفت که یک پهپاد خط لوله گاز را در این استان در روز شنبه منفجر کرده است.

انفجار خط لوله گاز با پهپاد در استان المثنی عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یاسر الدبی» سخنگوی سازمان الحشد الشعبی عراق در استان «المثنی»، می‌گوید که اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد انفجار اخیر در خط لوله گاز واقع در نزدیکی مقر تیپ ۴۴ الحشد الشعبی با یک پهپاد صورت گرفته است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العالم الجدید» تصریح کرد: در انفجار خط لوله گاز در یک بزرگراه در منطقه «مسعیده» واقع در شهرستان «الرمیثه»، ۳۴ نفر زخمی شدند که سه نفر از آنها از نیروهای تیپ ۴۴ «انصار المرجعیه» در سازمان الحشد الشعبی بودند.

الدبی توضیح داد: این انفجار به کشته شدن دو نفر نیز منجر شد. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد که انفجار نتیجه حمله یک فروند پهپاد بوده که صدای آن پیش از انفجار خط لوله شنیده شده بود. مقر نیروهای انصارالمرجیعه نیز که ۷۵۰ متر با محل انفجار فاصله داشت بر اثر شدت موج انفجار کاملا تخریب شد.

تیپ انصارالمرجعیه به فرماندهی «حمید الحسینی» از مهمترین تیپ‌های الحشد الشعبی در استان المثنی است و علاوه بر آن، الحسینی خود دارای محبوبیت بالایی در این استان است.

صبح روز شنبه گذشته (۳۱ اکتبر)، منابع آگاه از وقوع یک انفجار مهیب در خط لوله گازی نزدیک به یکی از مقرهای الحشد الشعبی واقع در بزرگراه حد فاصل میان استان المثنی و استان الدیوانیه خبر دادند و اعلام کردند که این انفجار به کشته شدن دو شهروند عراقی منجر شد و علاوه بر آن، ۲۶ نفر از جمله ۱۱ نیروی الحشد الشعبی زخمی شدند.

 «سعد محمد الکعبی» تحلیلگر سیاسی عراق نیز معتقد است که این انفجار خط لوله گاز در استان «المثنی» در نزدیکی مقر الحشد الشعبی تصادفی نبوده و دولت قصد دارد که حقیقت ماجرا را پنهان کند.رصدهای نظامی ده‌ها پرواز جنگنده و پهپادهای آمریکایی، صهیونیستی و سایر همپیمانان آنها بر فراز آسمان عراق را نشان می‌دهد. این پرواز‌ها با هدف رصد تحرکات نیروهای الحشد الشعبی و هدف قرار دادن مقرهای آنها صورت می‌گیرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول