اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتتاح طرح آبرسانی پایدار به سرخه/ پروژه ۱۱۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر نیرو عملیاتی شد

وزیر نیرو وارد زادگاه رئیس‌جمهور شد و طرح آبرسانی پایدار به سرخه را بنا به قول حجت‌الاسلام روحانی به هم‌شهریانش افتتاح کرد.

افتتاح طرح آبرسانی پایدار به سرخه/ پروژه ۱۱۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر نیرو عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، رضا اردکانیان وزیر نیرو دقایقی پیش در سفری یک روزه به شهرستان‌‌ سرخه، با بالگرد وارد  استان سمنان شد.

اردکانیان در دانشکده پیراپزشکی سرخه از سوی استاندار سمنان، فرماندار سرخه، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان مورد استقبال قرار گرفت.

وی قرار است در این سفر یک روزه، طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه را با ۱۱۰ میلیارد تومان بنا به قول حجت‌الاسلام روحانی به هم‌شهریانش افتتاح کند.

۱۳:۲۰  بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی پایدار به سرخه

طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و علیرضا آشناگر استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه گفت: طرح تأمین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم رئیس‌جمهوری تصویب و پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی با هدف تأمین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و تأمین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد.

محمد طاهری افزود: طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه شامل دو بخش اجرایی انتقال آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه تا مخزن دو هزار مترمکعبی طارن و انتقال آب از مخزن طارن تا مخزن پنج هزار مترمکعبی (جدیدالاحداث) شهرستان سرخه است.

وی تصریح کرد: در این طرح، تخصیص یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ پیش‌بینی و مجوزهای لازم صادر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: در اجرای این طرح، ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی مربوطه با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شد.

بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، شهرستان سرخه ۱۵ هزار و ۵۲۳ نفر با پنج هزار و ۶۵۶ خانوار جمعیت دارد که ۹ هزار و ۹۵۱ نفر در مناطق شهری و پنج هزار و ۵۷۲ نفر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

۱۴:۲۰  طرحی با افق ۱.۷ میلیون مترمکعبی

محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان در آیین افتتاح طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه هم گفت: عملیات اجرایی این طرح در کمتر از یک سال در سطح دو استان تهران و سمنان به انجام رسید.‌

او گفت: تاکنون در شهر سرخه، آب آشامیدنی مردم سرخه از دو منبع آب‌شیرین‌کن که در دولت تدبیر و امید ایجاد شده بود، با ۳۳ لیتر بر ثانیه تأمین می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح با افق ۱.۷ میلیون مترمکعب و بالغ بر ۵۵ لیتر در ثانیه آب شرب مردم تأمین و بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

طاهری گفت: امیدواریم افتتاح این طرح مورد توجه و عنایت مردم خوب سرخه قرار گیرد.‌

۱۴:۲۵  استقرار بیش از ۴۳ کیلومتر از خط انتقال در استان تهران 

محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران هم گفت:‌ این پروژه با ۸۱ کیلومتر خط انتقال به‌عنوان یکی از پروژه‌های سخت به لحاظ مشخصات توپوگرافی محسوب می‌شود.

او گفت: تا پیش از این EC آب در سرخه معادل ۱۲۰۰ بود که در حال حاضر، آب منتقل‌شده دارای EC، ۶۰۰ با نیترات زیر ۱۰ است که یکی از باکیفیت‌ترین آب‌های شرب کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: تا افق ۱۴۲۵ معادل ۱.۷ میلیون مترمکعب آب به این شهرستان منتقل خواهد شد.

بختیاری بیان کرد: یکی از ثمرات ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی را در این پروژه به لحاظ سرعت و دقت در انجام کار شاهد هستیم و بیش از ۴۳ کیلومتر از خط انتقال این پروژه در استان تهران و شهرستان فیروزکوه با ۸۰۰ متر هد استاتیک است.‌

۱۴:۳۰  پیام رئیس‌جمهور به مناسبت آب‌رسانی به سرخه

حجت‌الاسلام حسن روحانی در پیامی به مناسبت افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه تصریح کرد: پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه شامل ده‌ها کیلومتر خط انتقال و احداث مخازن مختلف ذخیره و فشارشکن، ایستگاه‌های پمپاژ و سایر تأسیسات فنی موردنیاز از جمله طرح‌های مهمی است که با وجود شرایط دشوار و پیچیدگی‌های فنی مختلف، به دلیل نیاز منطقه و ضرورت چاره‌اندیشی برای آن، با سرعتی مناسب طراحی و به اجرا درآمد.

روحانی افزود: تأمین آب موردنیاز در منطقه ما به‌واسطه قرار گرفتن در حاشیه دشت کویر و به‌تبع آن کمبود نزولات جوی در طول تاریخ از اهمیت مضاعفی برخوردار بوده است و مردم فهیم ضمن سازگاری با این شرایط اقلیمی با صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و هدر دادن آن، همواره قدردان این نعمت بزرگ الهی بوده‌اند و در آینده نیز همین رویه مبارک را ادامه خواهند داد.

رئیس‌جمهور گفت: امید است در سایه عنایات پیامبر بزرگ اسلام با اجرای این طرح، علاوه بر ایجاد آرامش خیال و اطمینان خاطر شما همشهریان عزیز، با تلاش و پایمردی بیش از پیش شاهد آبادانی و توسعه شهرستان و آینده‌ای روشن برای فرزندانمان باشیم.

۱۴:۴۵  احداث سد فینسک دچار حاشیه نشود

عباس گلرو، نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس هم در این مراسم گفت: ما در موقعیتی استراتژیک قرار گرفته‌ایم و مدیریت آب و منابع آبی چه در حوزه داخلی و چه خارجی، بسیار اساسی است.

او گفت: در حوزه داخلی نیز با بحران آب مواجه هستیم؛ هر چند که موضوع جدی و نگران‌کننده‌ای نیست و آنچه ضرورت دارد، مدیریت مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: در سمنان با بحران آب مواجه‌ایم و منابع آبی همچون فینسک را در بالادست در اختیار داریم، از شما می‌خواهیم که این سد همان‌گونه که بر مبنای دقیق عملیات مطالعاتی آن انجام شده، به کار خود ادامه داده و دچار حاشیه نشود.‌

گلرو اضافه کرد: بازدیدی از محل احداث سد داشته‌ام و لازم است برای تأمین اعتبار آن و همچنین خط لوله و آبرسانی، وزارت نیرو اقدام اساسی انجام داده و تلاش کند تا این پروژه مشمول زمان نشده و در تاریخ مشخص شاهد افتتاح این سد باشیم.‌

او گفت: در بحث انتقال آب خزر هر چند که دوست داشتیم این پروژه نیز به‌صورت ملی تأمین اعتبار می‌شد و می‌خواهیم که این طرح نیز هر چه سریع‌تر به فرجام برسد.

انتهای پیام/۲۲۴۹/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول