اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

از بی‌خوابی‌های شبانه تا مطالبات برآورده نشده پرستاران/ کارانه‌های 50 هزار تومانی در بیمارستان‌های اصفهان!

در حال حاضر که پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت زحمت می‌کشند و مردم نیز قدردان آن‌ها هستند، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تا کنون به هیچ‌کدام ازخواسته‌های مکتوب شده جامعه پرستاری پاسخ مثبتی نداده است.

از بی‌خوابی‌های شبانه تا مطالبات برآورده نشده پرستاران/ کارانه‌های 50 هزار تومانی در بیمارستان‌های اصفهان!

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با وجود شیوع ویروس کرونا، پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، کمتر کسی است که از سختی‌ها و مشکلات پرستاران کشور اطلاع نداشته باشد، کسانی که روزشان را با دیدن بیماری و رنج مردم آغاز می‌کنند، گاهی مجبور هستند سوزن‌های پیاپی را در دست کودک بیماری فرو کنند یا مرگ تدریجی یک پیرمرد یا پیرزن بیمار را جلوی چشمان‌شان ببینند.

جامعه پرستاری کشور با وجود اینکه در صف اول خدمت به مردم و بیماران و مقابله با شرایط حاد کرونا قرار دارد، اما ظاهراً قرار نیست یک روز بدون حاشیه و چالش پیش‌رو داشته باشند، هر روز یک مشکل جدیدی پیش پای پرستاران است و با روح و روان آن‌ها بازی می‌کنند.

تعلیق یا اخراج تعدادی از کادر پرستاری در بیمارستان‌های اصفهان

اخیراً با وجود نیاز کشور و استان اصفهان به نیروی پرستار و کادر درمانی خبرهایی مبنی بر تعلیق و اخراج تعدادی از کادر پرستاری در بیمارستان‌های اصفهان از جمله بیمارستان خورشید اصفهان به گوش می‌رسد.

 

انتظار می‌رود وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روزهایی که بیش از پیش مدافعان سلامت به حمایت این وزارتخانه و دانشگاه نیاز دارند به یاری آن‌ها بشتابند؛ همه مردم می‌دانند که مدافعان سلامت و به ویژه پرستاران ای روزها چه جهادی در راه خدا کرده‌اند و کمترین کاری که می‌شود برای پرستاران کرد کمک به رفع مشکلات و سختی‌های کار آن‌ها است.

یکم شهریور ۹۹ بود که جمعی از پرستاران بیمارستان خورشید اصفهان در مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند، نیرو‌های شرکتی کادر درمان بیمارستان خورشید خواستار رسیدگی مسؤولان در خصوص مطالبات خود از جمله پرداخت معوقات، پرداخت حق کرونا، اصلاح روند تعداد مرخصی استعلاجی در دوره بیماری و تبدیل وضعیت کاری خود شدند.

نبود عزم جدی برای حل مشکلات جامعه درمانی و پرستاران

در تماس با چند نفر از اعضای خانه پرستار اصفهان در این رابطه که آیا مطالبات‌شان پیگیری شد، پاسخ دادند که عزم جدی برای پاسخگویی و حل مشکلات جامعه درمانی بیمارستان‌ها از جمله پرستاران در اصفهان به چشم نمی‌خورد.

از جمله این مطالبات یکی گفته می‌شود اضافه کار و کارانه پرسنل بعضی از بیمارستان‌ها از جمله امین و خورشید را به دلیل اعتراض قبلی آنان در راستای مطالبات جامعه درمانی به گروگان گرفته شده است. حتی با وجود اعلام رسانه‌ای طاهره چنگیز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در روز ۱۲ مهر ماه به دنبال تجمع نمایندگان جامعه درمانی بیمارستان‌ها مقابل درب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این مطالبات با تأخیر یک ماهه پرداخت شده و به طور مستقیم و غیرمستقیم به پرسنل گفته شده تا شما باشید، دیگر از مسؤولان‌تان شکوه نکنید.

 

مورد دوم هم اینکه با وجود دستور وزیر بهداشت و قول خود رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که بارها در رسانه ملی مبنی بر جداسازی اضافه‌کار وکارانه اعلام کردند و با وجود اعلام تسویه حساب با کادر درمانی بیمارستان‌ها در رسانه‌ها، حتی حاضر به پرداخت به روز اضافه‌کاری‌های پرسنل درمانی بیمارستان‌ها نشده‌اند.

تعلیق چند نفر از پرسنل بیمارستان خورشید

همچنین از مهر ماه و اول آبان ماه با تعلیق خدمت کردن چند نفر از پرسنل کمک بهیار پرتلاش و دلسوز بیمارستان خورشید، به دلایل غیراداری و تبعید آنان را به بیمارستان‌های دیگر انتقال دادند؛ این اتفاق با بی‌توجهی به تذکران نمایندگان و مسؤلان استانی رخ داده و سبب ایجاد اضطراب و وحشت و از بین بردن روحیه جهادی پرسنل درمانی بیمارستان‌ها به ویژه پرسنل جامعه پرستاری اصفهان شده‌ است.

 مورد بعد تبعیض‌هایی است که با تقلیل ساعت کاری پرسنل ستادی دانشگاه، از یک طرف و دقیقه‌ای حساب کردن ساعات کاری پرسنل درمانی بیمارستان‌ها از طرف دیگر بدون در نظر گرفتن تقلیل ساعات کاری کارمندان سبب خستگی و فرسودگی جهادگران عرصه سلامت بالاخص در بعد روانی شده‌اند؛ درا ین زمینه هم مدیران دانشگاه پاسخگوی هیچ‌کدام از مسؤولان اصفهان از جمله دادستان، استاندار و نمایندگان مجلس نیستند.

 

عدم پاسخگویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به درخواست‌های جامعه پرستاری

در حال حاضر که پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت زحمت می‌کشند و مردم نیز قدردان آن‌ها هستند، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته تا کنون به هیچ‌کدام ازخواسته‌های مکتوب شده جامعه پرستاری پاسخ مثبتی نداده و حتی ناهار پرسنل را نیز قطع کرده‌اند. 

درخواست آخر کادر درمانی نیز این است که ضمن بازگرداندن برخی نیروهای تعلیقی به محل کار خود و جلوگیری از اینکه مشکلی برای آن‌ها به وجود بیاید، مسؤولان دانشگاه در اسرع وقت به خواسته‌هایی که توسط نمایندگان جامعه پرستاری به دادستان اصفهان نوشته شده است، پاسخ صریح و روشن دهند و به عموم کادر درمانی بیمارستان‌ها خبررسانی کنند.

بر اساس اظهارات کادر درمانی استان، در حالی‌ که حضرتی، معاون پرستاری کل کشور اعلام کرده که کارانه پرستاری کمتر از ۸۰۰ هزار تومان نیست، ما در اصفهان شاهد کارانه‌های ۵۰ الی ۷۰ هزار تومانی به پرسنل رسمی و غیررسمی بوده که این کارانه جز توهین و ریختن آب سردی بر جامعه درمانی بیمارستان‌ها به خصوص بر قشر زحمتکش و دلسوز و پرتلاش پرستاری نیست. انتظار می‌رود مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به این گزارشات و مطالبات کادر درمانی استان که به کررات و از طرق مختلف به خبرنگاران فارس و سایر رسانه‌ها منتقل شده است با دقت و منجر به نتیجه قابل قبول رسیدگی کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول