اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

افتتاح 80 مرکز نیکو کاری دانشگاهی با عنوان نهال انقلاب

80 مرکز نیکو کاری نهال انقلاب (منّا) با حضور رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به صورت همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

افتتاح 80 مرکز نیکو کاری دانشگاهی با عنوان نهال انقلاب

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، به همت نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آیین افتتاح 80 مرکز نیکو کاری نهال انقلاب (منّا) در سراسر کشور با حضور حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)  برگزار شد.

* سوء استفاده‌ از جریان خیریه در دانشگاه‌ها رصد می‌شود

حجت الاسلام تقوی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در افتتاحیه این ۸۰ مرکز نیکوکاری گفت: هدف ما ساختارسازی مراکز خیریه در دانشگاه‌ها بود که مراکز نیکوکاری در راس تشکیلات قرار بگیرد. 

وی اظهار داشت: در گذشته، سوء استفاده‌های سیاسی و فرهنگی از جریان خیریه در برخی دانشگاه‌ها می‌شد، اما با ایجاد مراکز نیکوکاری، تمام مسائل مالی قابل رصد کردن است.

وی ادامه داد: این مراکز یک ساختار بسیار منسجم برای هم افزایی و همراهی تمام مجموعه‌های دانشگاهی است و همه مجموعه‌های دانشگاهی در این کار خیر دخیل هستند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: همچنین در معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها به دنبال این بودیم که در دانشگاه‌ها مراکزی برای خانواده و ازدواج داشته باشیم که این مراکز اعم از جمع آوری جهیزیه، تسهیلات ازدواج و امثالهم را برای جوانان فراهم می‌کند. تا کنون در این باره همکاری‌های خوبی انجام شده و قول تهیه جهیزیه برای عروس و داماد‌های دانشجو از سوی خیرین داده شده است که امیداویم این جهیزیه تامین شود.

* برای پیشرفت شیوه‌های کمک به نیازمندان به پشتوانه‌های علمی و تخصصی نیاز داریم 

علیرضا عسگریان‌ معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی( ه) در مراسم افتتاح این مراکز نیکوکاری گفت: طرح اکرام امروز از روش‌های مردمی کردن امدادگری است. یکی دیگر از این روش‌ها احداث این مراکز نیکوکاری بود که مسجد محوری و محله محوری، صنفی و دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: مسجد این طرح را به جایگاه اصلی خودش برگردانده و نیازمندانی که در محله هستند مورد رسیدگی قرار گرفته اند که اتفاق بسیار مبارکی است و چهار عدد از این مراکز در حال حاضر چهارهزار خانواده را تحت پوشش دارند. اینکه خود مردم با اراده خودشان به میدان می‌آیند و به هم محله‌ای و هم صنفی خودشان کمک می‌کنند.

وی افزود: مراکز نیکوکاری تخصصی دانشگاه‌های ما از مراکزی است که بسیار مهم هستند. ما به پشتوانه‌های علمی و تخصصی نیاز داریم که شیوه‌های کمک به نیازمندان را پیشرفت بدهیم. 

معاون کمیته امداد گفت: ما نیاز داریم به رشته‌های تخصصی علمی که به نیاز‌های ما رنگ و روی دیگری بدهند. برای مثال اشتغال خانه از مسائلی است که برخی متخصصین بر روی آن در حال کار هستند.

عسگریان اضافه کرد: ما در حال حاضر 5 هزار مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد داریم و این نگاه تخصصی به امداد رسانی کار بزرگی بود که اتفاق افتاد و امیدواریم که این ۸۰ مرکز نیکوکاری در ۸۰ دانشگاه به سیصد مرکز نیکوکاری در سیصد دانشگاه تبدیل شود.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم که این ۸۰ مرکز نیکوکاری در ۸۰ دانشگاه به سیصد مرکز نیکوکاری در سیصد دانشگاه تبدیل شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول