اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

قهرمان بازی‌های جهانی فوتبال الکترونیک در قم تجلیل شد

ورزشکار قمی پس از کسب موفقیت در مسابقات آنلاین 2020 ورزش‌های الکترونیک جهان توسط اداره کل ورزش و جوانان مورد تجلیل قرار گرفت.

قهرمان بازی‌های جهانی فوتبال الکترونیک در قم تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری  فارس از قم، در حالی که شیوع ویروس کرونا قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی را به دلیل محدودیت برگزاری تمرین و مسابقه خانه‌نشین کرده، مرتضی محمدی چهره شاخص ورزش قم است که در رشته فوتبال الکترونیک (PES21) امسال به قهرمان پرآوازه‌ای در ورزش قم تبدیل شده است.

مرتضی محمدی یک ورزشکار 17 ساله اهل استان قم است که در ماه گذشته توانست حسن پاجانی قهرمان سال قبل فوتبال الکترونیک جهان را در برج میلاد شکست داده و مجوز حضور در مرحله نخست مسابقات جهانی فوتبال الکترونیک را به دست بیاورد و با عبور از رقبای دیگر به عنوان نفر نخست منطقه غرب آسیا به مرحله نهایی صعود کند.

در حالی که رقابت‌های جهانی ورزش‌های الکترونیک در این مرحله به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل آنلاین برگزار شد، مرتضی محمدی به عنوان نماینده ایران توانست حریفان خود از کشورهای ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان را شکست دهد، ضمن اینکه تنها در مرحله نخست به دلیل مشکلات فنی و سرعت اینترنت از نماینده امارات شکست خورد.

 

تجلیل اداره کل ورزش و جوانان از قهرمان

اهمیت این رقابت‌ها برای مسوولان ورزش قم آنقدر بالا بود که روح‌الله رمضانی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم را نیز به تنها باشگاه ورزش‌های الکترونیک قم یعنی باشگاه شمشاد کشاند تا شاهد بازی پایانی این رقابت‌ها بوده و بعد از رقابت پایانی قول حمایت از این قهرمان تا بازی‌های آسیایی پیش‌رو را بدهد که این مهم محقق شد و از محمدی تجلیل به عمل آمد.

 

آموزش در تنها باشگاه ورزش‌های الکترونیک قم

مسئول کمیته ورزش‌های الکترونیک استان قم و مربی مرتضی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه رشته فوتبال بازی‌های الکترونیک در رقابت‌های آسیایی و همچنین المپیک پاریس دارای مدال معتبر است، اظهار کرد: مرتضی محمدی نزدیک به دو سال است که زیر نظر این کمیته و در تنها باشگاه ورزش‌های الکترونیک استان قم استعدادیابی شده و آموزش دیده است.

سیدمحمود رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشد این جوان مستعد و آینده‌دار، بسیار امیدوار هستیم که وی بتواند نماینده موفقی برای استان قم در رقابت‌های آسیایی 2022 چین و همچنین المپیک 2024 پاریس باشد و افتخاری جدید برای جامعه ورزش استان قم رقم بزند.

مسئول کمیته ورزش‌های الکترونیک استان قم در ادامه تصریح کرد: از حمایت‌های مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان قم قدردانی می‌کنم و امیدوارم حمایت‌ها در سطحی باشد تا بتوانیم مسیر سخت و پر فراز و نشیب تا رسیدن به مدال‌های تاریخ‌ساز و معتبر آینده را هموار کنیم.

 

مسؤولان مسیر موفقیت‌ها را هموار کنند

رضوی با اشاره به پایان این مرحله از رقابت‌های جهانی افزود: از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان می‌خواهیم تا با برقراری ارتباط‌های سازنده با انجمن ورزش‌های الکترونیک که زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کند و همچنین فدراسیون و مسوولان وزارت ورزش و جوانان، مسیر موفقیت‌های تحصیلی و ورزشی مرتضی محمدی و دیگر ورزشکاران این رشته را هموار کنند تا شاهد کسب مدال‌های معتبر بیشتری از این رشته باشیم.

وی بیان کرد: رشته ورزش‌های الکترونیک در کشورهای توسعه یافته روند رو به رشد و پرطرفداری دارد، به طوری که  باشگاه‌های بزرگی مانند بارسلونا اسپانیا، بایرن مونیخ آلمان و پاری ‌سن ژرمن فرانسه اقدام به تشکیل تیم‌های فوتبال الکترونیک کرده‌اند و می‌توان انتظار داشت با کمک مسوولان مربوطه و رسانه‌ها، این رشته جذاب را بهتر و بیشتر معرفی کرد تا جوانان مستعد بیشتری در این مسیر قرار بگیرند.

انتهای پیام / 78002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول