اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

آریان‌پور: کشاورزان نهاده‌ها را به دلار می‌خرند اما محصولشان را به ریال می‌فروشند

نماینده مینودشت در مجلس گفت: کشاورزان نهاده‌های دامی و ادوات کشاورزی با قیمت‌های جهانی و دلار آزاد می‌خرند اما ناچار هستند محصول خود را با ریال داخلی از سوی دولت یا دلالان بفروشند.

آریان‌پور: کشاورزان نهاده‌ها را به دلار می‌خرند اما محصولشان را به ریال می‌فروشند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، رضا آریان پور در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه، 12 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت و محکومیت اقدام شنیع نشریه شارلی ابدو در اهانت به مقدسات 2 میلیارد نفر مسلمان دنیا، با اشاره به اینکه حوزه شرق گلستان وسیع‌ترین حوزه این استان است، گفت: فقر و محرومیت این استان زیر نام زیبای گلستان پنهان شده است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشاورزان نهاده‌های دامی و ادوات کشاورزی با قیمت های جهانی و دلار آزاد می خرند اما ناچار هستند محصول خود را با ریال داخلی از سوی دولت یا دلالان بفروشند، عنوان کرد: مردم فقیر این استان تأمین‌کننده بخش عمده نان، آرد، برنج، گوشت و مرغ پایتخت‌نشینان هستند اما خود برای لقمه‌ای نان، کارت یارانه خود را در نانوایی محل گرو می‌گذارند و امروز با تلاطم‌های جدید در بازار گندم و آرد بسیاری از مردم از همان یک لقمه نان نیز محروم شده‌اند.

وی با اشاره به مسائل حوزه صنعت بیان داشت: از ابتدای انقلاب دولتمردان و تصمیم‌گیران عرصه ملی به بهانه حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی کشاورزی اجازه ندادند صنعت در این استان شکل بگیرد و امروز با خیل جوانان بیکار مواجه هستیم که با مدارک دانشگاهی مجبور هستند در مشاغل خدماتی، کارگری و سرایداری در اقصی نقاط کشور مشغول شوند، این در حالی است که این استان ظرفیت های معطل مانده زیادی در عرصه های توسعه بر مبنای کشاورزی، دامپروری، صنعت، گردشگری و تجارت دارد.

آریان پور با بیان اینکه پتروشیمی گلستان با دارا بودن صد هزار سهامدار و گذشت 2 دهه هنوز در حد یک نام باقی مانده است، یادآور شد: معادن ذغال سنگ گلستان با مدیریت خارج استانی برای استان به جز آسیب به محیط زیست و منابع طبیعی، آلودگی هوا، تخریب جاده ها و نارضایتی کارگران بومی حاصلی نداشته و پیروان تئوری فشار از پایین، چانه زنی از بالا هر روز تعدادی از کارگران مظلوم را از کار اخراج می کنند تا با ایجاد فشارهای اجتماعی بتوانند میزان برداشت خود از منابع استان را افزایش دهند و مالیات و ارزش افزوده این معادن صرف سایر استان ها می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در بدنه وزارتخانه ها و سازمان های مستقر در تهران از هیچ نیروی گلستانی استفاده نشده است لذا جای تعجب ندارد اگر در بحران کرونا همانند بسیاری از استان ها آسیب ببینیم اما سهم ما از کرونا به اندازه یک پنجم استان های هم قد و قواره هم نباشد.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برخی افراد با جایگاه کارشناسی به استان می آیند و با سوار شدن بر امواج اختلاف بزرگان استان رشد کرده و به مدد رزومه جمع آوری شده با جایگاه مدیرکلی و معاونت وزیر استان را ترک می کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول