اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اختلاف افکنی و تکفیر لج کردن با قرآن کریم محسوب می‌شود

استاد دانشگاه‌های کردستان گفت: اختلاف افکنی و تکفیر لج کردن با آیات مقدس قرآن کریم است که کافر به دنبال چنین اقدامی است.

اختلاف افکنی و تکفیر لج کردن با قرآن کریم محسوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالسلام کریمی پیش از ظهر امروز در همایش روحانیون شیعه و سنی کردستان که با موضوع مقابله با جریانات انحرافی و به مناسبت هفته وحدت به صورت ویدیوکنفرانس در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، با تبریک میلاد بابرکت پیامبر رحمت، اظهار کرد: به ابتکار نظام اسلامی اختلاف نظرشیعه و سنی در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) به هفته وحدت تبدیل شد که وحدت ریشه در تاریخ و قرآن دارد و نظام اسلامی ما آنرا احیا کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت ایجاب می‌کند که وحدت  بین مسلمین وجود داشته باشد، بیان کرد: مقام معظم رهبری از وحدت بعنوان استراتژیک  نظام نام می‌برد و مقدسات فریقین خط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: نزاع و اختلاف افکنی حرام و وحدت بر همه مسلمین واجب است که باید در راستای دین همگی قدم برداریم تا زمینه توطئه افکنی دشمنان را شاهد نباشیم.

استاد دانشگاه کردستان بیان کرد: اختلاف افکنی و تکفیر لج کردن با آیات مقدس قرآن کریم است و کافر به دنبال چنین چیزی است نه مسلمان.

کریمی با بیان اینکه دین ما دین رحمت و همگانی است، بیان کرد: اختلاف در مذهب و سلایق وجود دارد اما دین همه ما یکی است و نباید اختلاف‌ها تبدیل به عناد و دشمنی شود و همه باید همراه و همدل باشیم تا کار دین جلو برود.

وی به راههای ایجاد وحدت و رفع تکفیر پرداخت و اضافه کرد: بازگشت به قرآن و سنت، مراجعه به مراجع، خشکاندن بذر اختلاف و  تاکید بر مشترکات و رها کردن اختلافات از راههای ایجاد وحدت به شمار می‌روند.

وی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی باید همه مسلمانان در همه مذاهب از مقام معظم رهبری اطاعت کنیم  چرا که ضامن وحدت و ایجاد سربلندی در جامعه و راه مبارزه با دشمنان اطاعت از ولی امر مسلمین است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول