اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در حوزه ساخت نیروگاه حرارتی بیشتر بود یا دولت قبل؟

مقایسه سرمایه‌گذاری دولت مهروزی و دولت تدبیر و امید در حوزه ساخت نیروگاه حرارتی نشان می‌دهد که دولت مهرورزی ۲۶۳ میلیون یورو بیشتر از دولت تدبیر و امید در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه گذاری دولت تدبیر و امید در حوزه ساخت نیروگاه حرارتی بیشتر بود یا دولت قبل؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مقایسه عملکرد وزارت نیرو در دولت مهرورزی (دولت نهم و دهم)  و دولت تدبیر و امید (دولت یازدهم و دوازدهم)  نشان می دهد که میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در احداث انواع مختلف نیروگاه‌های حرارتی در دولت مهروزی 263 میلیون یورو بیشتر از میزان سرمایه گذاری این حوزه در دولت تدبیر و امید بوده است.

بر این اساس دولت مهروزی با سرمایه‌گذاری مشتمل بر 8 هزار و 474 میلیون یورو و دولت تدبیر و امید با سرمایه‌گذاری 8 هزار 211 میلیون یورویی نسبت به احداث انواع مختلف نیروگاه‌های حرارتی اقدام کرده‌اند.

*سرمایه‌گذاری برابر دولت مهروزی و دولت تدبیر امید با نگرش متفاوت

به گزارش فارس بررسی جزئیات هزینه سرمایه‌گذاری در دولت مهروزی مشخص کننده آن است که در بین سال‌های 84 تا 92، 108 واحد نیروگاهی گازی با ظرفیت مجموع 16 هزار و 815 مگاوات و همچنین 19 واحد نیروگاهی (بخش بخار سیکل ترکیبی) با ظرفیت 3 هزار و 40 مگاوات در دستور کار این دولت قرار داشته است.

همچنین بررسی جزئیات هزینه سرمایه‌گذاری در دولت تدبیر و امید نیز مشخص کننده آن است که در بین سال‌ها 92 تا 99، 60 واحد نیروگاهی گازی با ظرفیت مجموع 8 هزار و 339 مگاوات و 35 واحد نیروگاهی (بخش بخار سیکل ترکیبی) با ظرفیت 5 هزار و 587 مگاوات در دستور کار این دولت قرار دارد.

همانطور که در آمارهای اشاره شده، مشخص است دولت تدبیر و امید در مقایسه با دولت مهرورزی، توجه بیشتری به نیروگاه های سیکل ترکیبی داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول