اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اتمام راه‌آهن سنندج ـ همدان به تعویق افتاد/ افتتاح فرودگاه سقز در دولت روحانی

در حالیکه پیشتر پایان امسال برای اتمام پروژه ریلی سنندج همدان اعلان شده بود، وزیر راه وشهرسازی گفت: شکبه ریلی همدان به کردستان دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است که امیدواریم سوت قطار در ایستگاه صلوات‌آباد پیش از تابستان 1400 به صدا دربیاید.

اتمام راه‌آهن سنندج ـ همدان به تعویق افتاد/ افتتاح فرودگاه سقز در دولت روحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، محمد اسلامی ظهر امروز در بازدید از پروژه فرودگاه سقز اظهار داشت: این طرح توسط شرکت فرودگاه‌ها با سرعت خوبی در چند جبهه کاری فعال است.

وی اضافه کرد: اتمام این طرح یکی از هدایای دولت روحانی به مردم کردستان، سقز و بانه و منطقه خواهد بود که با جدیت در حال اتمام است.

اسلامی درباره ترمیتال فرودگاه هم اظهار داشت: ساخت ترمینال فرودگاه با پیشرفت بسیار بالایی در حال اتمام است و آذرماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی در ادامه اظهار داشت: اتمام این فرودگاه می‌تواند در توسعه شهرستان و منطقه بسیار حائز اهمیت باشد و بی‌گمان خدمات‌رسانی این فرودگاه چشمگیر خواهد بود.

وی درباره راه آهن کردستان هم عنوان کرد: بازدید از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه آهن سنندج - همدان، بازدید از ایستگاه راه آهن صلوات آباد و بازدید هوایی از قطعه 5 کریدور شمال جنوب از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز انجام شد و همه این پروژه‌ها با جدیت در حال کار است.

اسلامی با بیان اینکه، شروع عملیات ریل‌گذاری به کردستان یکی از انتظارات دیرینه مردم بوده است، عنوان کرد: وصل کردن مراکز استان‌ها به شبکه ریلی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس جمهور است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: شکبه ریلی همدان به کردستان دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است که امیدواریم صوت قطار در ایستگاه صلوات‌آباد پیش از تابستان 1400 به صدا دربیاید.

وی ادامه داد: بازدید از راه استراتژیک سنندج - مریوان هم داری پیشرفت چشمگیری است و از دیگر برنامه‌های این سفر بود که این راه در ماه‌های آینده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازر با اشاره به بازدید از کریدور شمال جنوب ادامه داد: کریدور شمال جنوب هم برای استان کردستان فرصت توسعه‌ای و پیشرفت را به دنبال دارد.

اسلامی درباره سفر به بانه هم گفت: چهاربانده کردن مسیر سقز بانه و بانه به سمت مرز سیرانبند هم از اولویت‌هاست که امروز از آن بازدید خواهیم کرد و تصمیماتی در این باره اتخاذ خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: تسریع در اتمام فرودگاه سقز که جزو مطالبات قدیمی مردم سقز و منطقه است و این پروژه تا پایان سال عمرانی 99 و یا پایان دولت روحانی به اتمام خواهد رسید.

بهزاد رحیمی با بیان اینکه 72 کیلومتر کریدور شمال جنوب در محدوده سقز قرار گرفته که 28 کیلومتر آن قطعه کنار گذر سقز به طرف بوکان تعطیل شده است، عنوان کرد: اتمام این پروژه از مطالبات مردم که مناقصه آن از طریق شرکت ساخت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی هفت کیلومتر از قطعه چهار، 4 بانده کردن مسیر سقز بانه هم به پیمانکار واگذار می شود.

رحیمی همچنین گفت: در ادامه عملیات احداث 25 کیلومتر راه چهار خطه بانه – مرز سیرانبند هم آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم گفت: فرودگاه سقز یکی از اولویت‌های کاری شرکت فرودگاه و ناوبری ایران است.

امیر مکری افزود: تطویل و بهسازی باند، سطوح پروازی، تاکسی وی، اپرون فرودگاه و دیوار حفاظتی تا پایان اردیبهشت یا خرداد و پایانه و ساختمان‌های جانبی تا پایان آذر1400 آماده می‌شود.

استاندار کردستان هم گفت: پروژه سقز و جاده سنندج- مریوان از پروژه‌های فراموش شده از گذشته بود که اتمام آنها در دولت روحانی، شتاب گرفت.

فرماندار سقز هم با بیان اینکه مردم شهرستان سقز بالاترین رای را به روحانی دادند، عنوان کرد: افتتاح این پروژه فرودگاه سقز، هدیه گرانبهایی به مردم شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول