اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دشمنان اسلام به دنبال اختلاف میان مسلمانان هستند/ لزوم وحدت اعتقادی میان امت

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال وحدت‌شکنی در بین مسلمان هستند، گفت: وحدت واقعی میان مسلمانان از طریق وحدت در آرمان و اعتقاد ایجاد می‌شود.

دشمنان اسلام به دنبال اختلاف میان مسلمانان هستند/ لزوم وحدت اعتقادی میان امت

به گزارش خبرگزاری فارس از رازوجرگلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در مراسم جشن وحدت شیعه و سنی در شهرستان رازوجرگلان با اشاره به سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام اظهار کرد: پیامبر اسلام حق بزرگری بر گردن بشریت دارد؛ چون رحمه للعالمین بود و به مسلمانان حیات طیبه بخشید و امام صادق (ع) نیز مفسر مکتب رسالت بود.

وی با تاکید بر اینکه خداوند مسیر دوستی خود را از راه محبت پیامبر اسلام معرفی کرده است، افزود: برادر بودن مسلمانان با یکدیگر بسیار تأکید شده و جلوگیری از نزاع و افزودن بر اشتراکات در آیات قرآن آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نزاع میان مسلمانان را عاملی در راستای از میان رفتن انسجام، قدرت و عظمت مسلمانان دانست و گفت: دشمنانی همچون انگلیس با شعار تفرقه بینداز و حکومت کن، به دنبال انشقاق میان مسلمانان هستند تا بر آنان حکمرانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسلمانان باید در برابر دشمنانی همچون انگلیس خائن به توحید کلمه و کلمه توحید قائل باشند و با وحدت کلمه و شعاری یکسان، به مقابله با این خبیث‌های تاریخ بپردازند.

امام‌جمعه بجنورد دفاع مقدس را نمونه‌ای از حضور وحدت‌آفرین شیعه و سنی در جبهه‌های حق علیه باطل برشمرد و گفت: شهدای شیعه و سنی در جبهه‌ها در کنار هم به دفاع از انقلاب و وطن پرداختند و خون‌هایشان درهم‌آمیخته است که نشانه‌ای وحدت همیشگی میان شیعه و سنی است که عاملی مقابل از بین رفتن صولت و هیبت اسلام و مسلمانان محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه به عوامل وحدت‌آفرین میان جوامع مختلف پرداخت و تصریح کرد: وحدت در هدف مشترک، دشمن مشترک، شعار ملی و پرچم ازجمله عواملی است که ناپایدار و موقتی بوده درحالی‌که وحدت اعتقادی و آرمانی همیشگی و مانع از نفوذ دشمنان می‌شود.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی همچنین در انتها وحدت را حقیقتی قرآنی ذکر کرد و گفت: انبیا همه امت را به وحدت و ایجاد امتی مقتدر و متعالی دعوت کرده‌اند زیرا وحدت باید واقعی باشد و مراقب بود تا دشمن این با هم بودن را از امت اسلام نگیرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول