اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فوت ۱۸ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعته گذشته در یزد

سخنگوی علوم پزشکی شهید صدوقی با بیان این‌که اگر اعمال محدودیت‌های کرونایی ادامه داشته باشد تا پایان آذرماه شاهد کاهش آمار بستری و فوتی‌ها خواهیم بود، گفت: طی 24 ساعته گذشته 18 بیمار کرونایی در استان یزد فوت کردند.

فوت ۱۸ بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعته گذشته در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر ابراهیم سلمانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در استان، با بیان این‌که در حال حاضر شرایط شهرستان‌های مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و میبد فوق بحرانی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۸۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۷۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

وی تعداد فوتی‌های روز گذشته استان یزد را ۱۸ نفر اعلام کرد و افزود: معمولاً روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد بستری در بیمارستان، ترخیص بیماران بستری شده در اورژانس جایگزین آنها می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در ادامه درگیری تمام گروه‌های سنی با ویروس کرونا را از جمله مهمترین دغدغه‌های کادر درمان دانست و گفت: در حال حاضر متوسط سن افراد بستری ۵۲ سال و متوسط سنی فوت شدگان ۷۰ سال است.

سلمانی با اشاره به پیش‌بینی قبلی اوج گرفتن شیوع کرونا در فصل پاییز، تصریح کرد: کاهش تعداد بیماران بستری و فوتی‌های ناشی از شیوع کرونا مستلزم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با بیان این‌که اگر اعمال محدودیت‌ها ادامه داشه باشد و مردم بیش از پیش دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، تا آخر آذرماه شاهد مهار بیماری در استان خواهیم بود، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر شهرستان یک مرکز ۱۶ ساعته برای ارائه خدمات به بیماران حاد تنفسی ایجاد شده است.

سخنگوی علوم پزشکی یزد مراکز نیکوپور، امامشهر، آزادشهر و بقائی‌پور را چهار مرکز بهداشتی تست کرونا در شهرستان یزد دانست و بیان کرد: تأثیرگذار بودن اقدامات ستاد مقابله با کرونا در گرو همراهی مستمر مردم است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول