اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان عراق در انتظار نتایج تحقیقات درباره حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی

فراکسیون پارلمانی الصادقون عراق از دولت این کشور خواست تا هرچه سریع‌تر و بدون تعلل، نتایج تحقیقات درباره حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی را ارائه دهد.

پارلمان عراق در انتظار نتایج تحقیقات درباره حملات آمریکا علیه الحشد الشعبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فاضل جابر الفتلاوی» نماینده فراکسیون پارلمانی «الصادقون»، از دولت عراق خواست تا نتایج تحقیقات در خصوص هدف قرار گرفتن مقرهای سازمان الحشد الشعبی را در اسرع وقت و بدون هیچ تعللی در اختیار پارلمان قرار دهد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: توطئه‌چینی‌های آمریکا علیه الحشد الشعبی تا به این لحظه نیز ادامه دارد و فراکسیون الصادقون موضع شفاف و آشکاری در قبال این هدف قرار گرفتن‌های مستمر علیه مقرهای الحشدالشعبی دارد. این موضوع باید در نشست‌های آتی پارلمان طرح شود و نباید آنچه را «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر سابق درباره هدف قراردادن مقرهای الحشدالشعبی طرح کرد، نادیده گرفت.

الفتلاوی ادامه داد: پارلمان منتظر نتایج تحقیقات صورت گرفته از سوی دولت است و فراکسیون الصادقون هرگونه تعلل درباره این امر را رد می‌کند. ما موضع روشنی در قبال نقض‌های حاکمیتی عراق از سوی آمریکا داریم.

در پی اقدام واشنگتن در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق  در روز سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر وقت عراق این اقدام آمریکا را نقض توافق این کشور با عراق دانست و خواستار برگزاری نشست فوری پارلمان عراق برای هماهنگی برای اتخاذ موضع رسمی و اجرای اقدامات ضروری شد.

در پی این درخواست، پارلمان عراق نیز لایحه ممنوعیت حضور نظامیان خارجی از جمله آمریکا را تصویب کرد و از دولت خواست درخواست کمک از ائتلاف آمریکایی برای مبارزه با داعش را لغو کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول