اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توطئه جدید صهیونیستی برای دست‌اندازی به هزاران متر زمین در کرانه باختری

بازوی اجرایی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری قصد دارد با اعمال تغییراتی در پایش اراضی این منطقه بر صدها هزار متر از اراضی فلسطینی‌ها مسلط شود.

توطئه جدید صهیونیستی برای دست‌اندازی به هزاران متر زمین در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» از طرح صهیونیستی جدید برای دست‌اندازی این رژیم بر صدها هزار دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی کرانه باختری پرده برداشت.

بر اساس این گزارش، نهاد موسوم به «اداره مدنی» به عنوان بازوی اجرایی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری به دنبال آن است که پس از عملیات پایش اراضی در کرانه باختری و مشخص کردن آنها به عنوان اراضی خصوص یا «دولتی»، امکان تسلط رژیم صهیونیستی بر هزاران متر در این منطقه را فراهم کند بویژه زمین‌هایی که این رژیم، آنها را اراضی متروکه اعلام کرده است تا با اعلام آنها به عنوان «اراضی دولتی» راه را بر تثبیت مالکیت آنها توسط تشکیلات خودگردان در منطقه «ج» ببندد.

در ادامه گزارش مذکور آمده، اداره مدنی دستوراتی در خصوص تغییر پایش اراضی داشته که امکان اعلام صدها هزار متر را به عنوان اراضی دولتی تسهیل می‌کند.  

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ به بهانه‌های مختلف از جمله منطقه آموزش نظامی و غیره مانع از رفتن فلسطینی‌ها در مناطق مختلف کرانه باختری به سرزمین‌های کشاورزی و کار در آن شده و پس از سال‌‌ها ادها کرده که این اراضی به دلیل عدم کشت در آن اراضی دولتی است و از این طریق توانسته بر ۷۶۰ هزار دونم در اراضی باختری دست اندازی کند.

این اقدام در حالی انجام می‎شود که علیرغم تمام مخالفت‌ها، شهرک‌سازی در کرانه باختری نیز همچنان ادامه دارد. شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و جولان خلاف قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است و تا کنون چندین قطعنامه علیه این موضوع صادر شده است.

آخرین بار در سال ۲۰۱۶ قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در این باره صادر و خواستار توقف فوری و کامل شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول