اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کمیته معنوی و فرهنگ‌سازی در ستاد مدیریت کرونا تشکیل می‌شود

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: کمیته معنوی و فرهنگ‌سازی دینی به ریاست امام‌جمعه و دبیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان تشکیل می‌شود.

کمیته معنوی و فرهنگ‌سازی در ستاد مدیریت کرونا تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، اسفندیارتاجمیری ظهرامروزدرستاد مدیریت کرونای شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: کمیته معنوی و فرهنگ‌سازی دینی به ریاست امام‌جمعه  و دبیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان تشکیل می‌شود.

فرماندارشهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: این کمیته با سازمان‌دهی مردم خداجو و نوآوری‌های متناسب با شرایط محدودیت‌هایی کرونایی، ارتباط بهتر شهروندان را با دعا و نیایش فراهم می‌کند، چون همگان باید برای دفع خطر دعا کنند و رفع خطر از بیماران را از خداوند متعال بخواهند.

تاجمیری از برپایی نماز جمعه هفته گذشته درشهرگز گلایه کرد که برپایی این مناسبت عبادی سیاسی در شرایط حاد گسترش بیماری ، خلاف مصوبات ستاد کرونای شهرستان شاهین‌شهر و میمه بود.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی به مصوبات ستاد مدیریت کرونا هیچ توجیهی ندارد وباافراد متخلف حتی اگر از درون فرمانداری هم باشند برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار با اشاره به تعطیلی یک‌هفته‌ای کسب‌وکارهای خدماتی در این شهرستان، بدهکاری و برگشت خوردن چک‌های طلبکاران از برخی از صنوف در شبکه‌های بانکی، ابراز امیدواری کرد: ستاد مدیریت کرونای استان اصفهان و کشور، راهکاری برای حل این بخش از مشکلات بازاریان اتخاذ کنند.

ابتلای 60نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان به کرونا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه نیزاظهارداشت: از آغاز همه‌گیری ویروس کووید 19در این شهرستان، حدود9ماه گذشته، بیش از 60 نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به این بیماری مبتلا شدند.

علی پارسا که خود پس از یک دوره درمانی مبارزه با این بیماری، پس از یک ماه قرنطینه خانگی در جلسه ستاد مدیریت کرونا شرکت کرده بود خاطرنشان کرد: گسترش بیماری کرونا که در ماه مهر به حداکثر رسیده بود، روند کاهشی در این شهرستان یافته است.

وی سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهروندان را ماه مهر 60درصد بیان و اضافه کرد: میزان رعایت مقررات مقابله با بیماری کرونا در بین شهروندان در هفته نخست ماه آبان به 83درصد افزایش‌یافته است ؛ این در حالی است که پروتکل‌های بهداشتی در بین اصناف در این هفته 90 و در اداره‌ها به 93درصد رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌شهر و میمه بیشترین شمار مبتلایان این شهرستان را در شاهین‌شهر اعلام و از این‌که برخی از مسئولان شهرهای میمه، گز و گرگاب به مصوبات ستاد شهرستانی کرونا کم توجهی می‌کنند گلایه کرد.

پارسا، تأکید کرد که در صورتی برخی از بانک‌ها و دفترهای پیشخوان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند حتمی تعطیل خواهند شد.

تشکیل قرارگاه حافظان سلامت در ۲۸مسجد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ستاد مدیریت کرونای این شهرستان خبر داد: 28قرارگاه حافظان سلامت در مساجد با مدیریت امامان جماعت و مشارکت بسیجیان و خیران تشکیل‌شده است.

سرهنگ مسعود جهانگیری گفت: قرارگاه‌های حافظان سلامت برای قطع زنجیره کرونا در محلات تلاش می‌کنند، به ضدعفونی معابری شهری می‌پردازند، بسته‌های معیشتی برای نیازمندان با مشارکت نیکوکاران فراهم می‌کنند و به یاری دانش‌آموزانی بی‌بضاعتی که برای تحصیل غیرحضوری خود بامشکلاتی مواجه هستند می‌پردازند.

انتهای پیام/۶۳۰۹۸/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول