اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دولت روحانی برای احیای برجام به‌دنبال اتصال اقتصاد ایران به انتخابات آمریکاست

نماینده تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه تفاوتی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نیست گفت: دولت روحانی برای احیای برجام بدنبال اتصال اقتصاد ایران به انتخابات آمریکاست که ناشی از کج فهمی نسبت به وقایع نظام بین‌الملل است.

دولت روحانی برای احیای برجام به‌دنبال اتصال اقتصاد ایران به انتخابات آمریکاست

احمدعلیرضا بیگی‌ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره شرطی کردن اقتصاد ایران نسبت به انتخابات آمریکا اظهار داشت: دولت روحانی همه چیز و اعتبار خود را در گرو برجام گذاشته است و عملا در عالم واقع برجام موضوعی شکست خورده است که اساسا نتوانسته است هدفی که حسن روحانی آن را تعقیب می‌کرد تامین کند. در حالی که این موضوع با آرمان‌های جمهوری اسلامی در تعارض بود ولی جمهوریت به شعاری که حسن روحانی داده بود اقبال داشته و بر همین مبنا او برجام را به عنوان ماحصل تلاش‌هایش به دست آورده بود.

وی افزود: برجامی که بنا بود به قول حسن روحانی آفتاب درخشان بوده و مایه آبرو و اعتبار بوده و آب و هوای جمهوری اسلامی در گرو برجام بود چنین کارکردی را نداشته و طبیعی است حسن روحانی می‌کوشد حتی با تنفس مصنوعی برجام را احیا کرده و زنده نگه دارد.که البته غیر از این هم چاره‌ای ندارد چرا که همه هستی و سرمایه‌اش در حال از دست رفتن است و بایستی تلاش کند تا برجام را معتبر و سودبخش و اثرگذار نشان دهد.

علیرضابیگی‌ تصریح کرد: بدیهی‌ترین کاری که حسن روحانی می‌تواند برای زنده نگه داشتن برجام نشان دهد اتصال آن به رخدادهای بین‌المللی است و این طور وانمود کند که اگر ترامپ نبود برجام موفقیت به دست می‌آورد در حالی که بایدن آمد و سبب موفقیت شد لذا ایراد به برجام وارد نیست و مشکل به نوع نگاهی بازمی‌گردد که در سیستم آمریکا و تفاوت بین زوایای دید جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هاست.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: امید واهی تنها چیزی است که می‌تواند حسن روحانی و دولت به آن توسل پیدا کند که اگر بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد برجام زنده شده و او اثبات خواهد کرد که حقانیت با جمهوری اسلامی بوده است در حالی که این موضوع ادامه نادانی و کج فهمی نسبت به وقایع نظام بین‌الملل است.

وی اظهار داشت: اینکه تصور کنیم بایدن بهتر از ترامپ است و یا اوباما با ترامپ تفاوت دارد و چون ترامپ روی کار آمده است اجرای برجام به هوا رفته، تحلیلی اشتباه است در حالی که سخت‌ترین تحریم‌ها هم در دوران ترامپ و هم قبل از آن اعمال شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول