اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

رایزن ایران در تونس: داعش را ساختند که با آن مردم را از اسلام بترسانند

رایزن فرهنگی ایران در تونس مقابله فرهنگی، معرفی شخصیت رحمانی پیامبر(ص)، تعریف صحیح اسلام و دوستی و برابری را بهترین راه غلبه بر اقدامات ضداسلامی غرب عنوان کرد و گفت: دشمن، داعش را ساخت تا با آن مردم را از اسلام بترساند.

رایزن ایران در تونس: داعش را ساختند که با آن مردم را از اسلام بترسانند

خبرگزاری فارس ـ گروه قرآن و فعالیت‌های دینی ـ عبدالمطهر محمدخانی: میثم فراهانی، رایزن فرهنگی ایران در تونس با اشاره به لزوم اتحاد مسلمانان برای درهم شکستن توطئه‌های دشمنان و توهین به مقدسات اسلامی اظهار می‌دارد: توهین به پیامبر (ص) اقدام جدیدی نیست و همواره برخی از کشورهای اروپایی و جریان‌های افراطی برای تخریب اسلام برنامه‌ریزی می‌کنند تا اسلام ستیزی را تقویت کرده و مانع اقبال عمومی به اسلام شوند.

اسلام‌هراسی بعد از بیداری اسلامی در جهان توسعه یافت/ گسترش اسلام مانع تشکیل حکومت ظالم می‌شود

وی با بیان اینکه اسلام دین آزادی‌خواهان است، افزود: اروپا و دنیای غرب می‌داند که اگر اسلام گسترش یابد، اقبال مردم به حکومت‌های ظالم نیز کم می‌شود، چرا که اسلام دین آزادی‌خواهی، گفتمان و گفت‌وگو است. فرانسه خود را مدعی آزادی بیان می‌داند، اما همین موضع اخیر مکرون در تناقض با آزادی بیان بود؛ به طوری که باید متذکر شد آزادی بیان به معنای توهین نیست.

فراهانی با اشاره به اینکه تونس به عنوان شمالی‌ترین کشور آفریقایی و نزدیک‌ترین کشور به اروپا روحیه مبارزه با افراطی‌گری را در خود تقویت کرده است، تصریح کرد: بعد از بیداری اسلامی در تونس، در سال ۲۰۱۱ اسلام هراسی هم شکل گرفت و در جهان توسعه یافت؛ تا جایی که جریان سلفی‌گری و افراطی همواره سعی داشتند تا اسلام هراسی و ایران هراسی را در این کشور تقویت کنند، اما مردم تونس همواره با بصیرت و آگاهی مدافع اسلام بودند و به جریان‌های افراطی واکنش منفی نشان دادند.


میثم فراهانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در تونس

واکنش منفی مردم و مسؤولان تونس دربرابر اقدام ضداسلامی فرانسه

وی به اقدام ضداسلامی فرانسه اشاره کرد و گفت: پس از توهین نشریه فرانسوی و در پی آن اهانت رئیس جمهور فرانسه، علاوه بر وزارت خارجه تونس، دولت این کشور نیز توهین به ساحت پیامبر اعظم (ص) را محکوم کرد. همچنین جریان مردمی و حتی برخی از رهبران احزاب در تونس به این اقدام تونس واکنش نشان داده و انجمن‌های مردمی مقابل سفارت فرانسه با تدابیر امنیتی تجمع کردند.

فراهانی با بیان اینکه فرانسه همزمان با هفته وحدت به مقدسات اسلامی اهانت کرده است، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از این فرصت برای انسجام بیشتر استفاده کرده و با واکنش‌های منفی اجازه توهین به مقدسات اسلام به ویژه پیامبر اعظم (ص) را ندهند. خوشبختانه نیز بسیاری از کشورهای اسلامی پس از توهین فرانسه با پا خاستند و علی‌رغم اختلاف سلیقه و نظرات در امور مختلف، با هم یکصدا شدند.

 پیامبر (ص) محور وحدت مسلمانان است/ مقابله فرهنگی راهی برای خنثی‌سازی توطئه دشمنان

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با اشاره به اینکه پیامبر (ص) محور وحدت مسلمانان است و هرگاه دنیای استکبار به ساحت ایشان توهین کرد، مسلمانان متحدتر شدند، گفت: با اتحاد رویه مسلمانان در برابر دشمنان، مکرون هم از مواضع خود کوتاه آمد که البته مسلمانان با اقدامات مختلف باید کاری کنند که دیگر چنین توهین‌هایی تکرار نشود.

وی مقابله فرهنگی را بهترین راه برای خنثی سازی توطئه دشمنان عنوان کرد و افزود: معرفی صحیح اسلام ناب محمدی و شخصیت رحمانی پیامبر (ص) می‌تواند در کنار محکوم کردن اقدام فرانسه، بهترین واکنش باشد.

جریان‌های افراطی به دنبال اسلام هراسی هستند

فراهانی ادامه داد: متأسفانه جریان‌های افراطی در دهه اخیر با ظهور داعش با نشان دادن چهره نادرستی از اسلام موجب اسلام هراسی در جوامع مختلف شده‌اند و سعی دارند همواره این چهره غیرواقعی را تبلیغ کنند. با این وجود بسیاری همچنان با درک درست از قرآن و سیره نبوی به دنبال آرامش معنوی و اسلام هستند و همین امر دنیای استکبار را نگران کرده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با بیان اینکه جوامع اسلامی باید با هوشیاری و بصیرت برای معرفی اسلام ناب محمدی به میدان بیایند، اظهار داشت: یک‌صدا بودن امت اسلامی، موضوع‌گیری مناسب و به‌موقع، تعریف صحیحی از اسلام و اصول دینی که مبتنی بر صلح، دوستی و برابری است نیز نقش مؤثری در نشان دادن چهره اسلام واقع به جهانیان دارد و غلبه بر اقدامات ضداسلامی غرب دارد و امیدواریم جوامع اسلامی با وحدت کلمه درصدد جلوگیری از این توهین‌ها همراه باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول