اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران صادرات غیرنفتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس بر لزوم سرمایه‌گذاری در ایجاد یا اتمام پروژه‌های زیرساختی صادرات استان تاکید کرد.

حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چهارمین کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس به ریاست معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری فارس در راستای حل و فصل موانع و چالش‌های پیش‌روی  توسعه صادرات غیرنفتی استان، ارائه مشوق ها در جهت پیشبرد اهداف صادراتی و اجرای تصمیمات و راهبردهای مرتبط با صادرات غیرنفتی در محل استانداری فارس برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص اظهارنامه‌های صادراتی صادرکنندگان از گمرکات استان فارس، اظهار داشت: ضرورت دارد در این خصوص آسیب‌شناسی و عارضه یابی صورت گیرد؛ چرا که برخی صادرکنندگان تمایل و یا توانایی اظهار پرفرم‌های صادراتی را از گمرکات استان فارس ندارند تا با قید فوریت دستگاه‌های متولی نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام کنند.

ظفر افشون با تاکید بر اینکه استانداری فارس با تمام وجود و ظرفیت های لازم از سرمایه‌گذاران واقعی این بخش حمایت خواهد کرد، از همه سرمایه گذاران و علاقه‌مندان و دلسوزان استان فارس درخواست کرد تا در صورت  تمایل به سرمایه‌گذاری در ایجاد و یا اتمام پروژه‌های زیرساختی صادراتی استان به دبیرخانه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس مراجعه کرده و نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی افزود: براساس شاخص‌ها، گزارش عملکرد فعالیت و پیشرفت پروژه و میزان اثربخشی در صادرات و نیز براساس نوع و میزان محصولات و ارائه طرح توجیهی فنی اقتصادی خدمات تسهیلاتی به صادرکنندگان غیرنفتی استان ارائه می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و دبیر کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان فارس، نیز در این جلسه به برخی از مشوق‌ها  و شیوه‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: پرداخت کمک‌هزینه ثبت جهانی برند کالا، بنگاه و جغرافیایی در بازارهای هدف، حمایت از برنامه توانمند‌سازی صادراتی بنگاه های کوچک و متوسط، حمایت از ایجاد، راه اندازی، تکمیل، تجهیز و توسعه زیرساخت های صادراتی، توسعه فعالیت مراکز تجاری و دفاتر فروش و بازاریابی در بازارهای هدف و کمک هزینه اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی و سرمایه گذاری و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و اختصاصی، پرداخت کمک هزینه حمل هوایی (کشورهای روسیه و چین) و فعالیت‌های تبلیغاتی، بازاریابی، اطلاع رسانی، مشاوره، آموزش و فرهنگ سازی از جمله موضوعات و مشوق‌های صادراتی است که اعمال می‌شود.

حمیدرضا ایزدی اظهار داشت: تشکیل این کارگروها و کمیته‌های مرتبط صادرات غیرنفتی توسعه صادرات به منظور بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی استان برای تقویت بخش تولید و تجارت و هماهنگی بخش صادرات با موضوعات بازرگانی داخلی و اصل نگاه جامع و یکپارچه به موضوع صادرات، جلوگیری از خام‌فروشی و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتر، بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در افزایش صادرات غیرنفتی و تنوع‌ بخشی به کالاهای صادراتی است.

وی با اشاره به موضوع توسعه صادرات غیرنفتی و مدیریت واردات، به‌عنوان یکی از محورهای هفت‌گانه برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و محدودیت‌های بین‌المللی در شرایط کنونی، صادرات غیرنفتی نقش به‌سزایی در تقویت بخش تولید، حفظ اشتغال و تامین درآمدهای ارزی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول