اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از آب آشامیدنی سالم/ آبرسانی پایدار به روستاها سرعت می‌گیرد

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، گفت: اقدامات متعددی در زمینه سرعت‌دهی به آبرسانی پایدار به همه روستاهای کشور در دست اقدام است.

برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از آب آشامیدنی سالم/ آبرسانی پایدار به روستاها سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، رضا اردکانیان عصر امروز در حاشیه آیین افتتاح طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات متعددی در زمینه سرعت‌دهی به آبرسانی پایدار به همه روستاهای کشور در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: علاوه بر اجرای طرح‌هایی که با عنایات رهبری از صندوق توسعه ملی در دستور کار است، یک پروژه بزرگ ساز و کاری هم در اواخر سال گذشته اجرا شد که از حالا داریم میوه و محصول آن را درو می‌کنیم و آن‌هم یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان‌ها است.

وزیر نیرو ادامه داد: این یکپارچه‌سازی به معنای یکپارچه کردن ظرفیت‌های فنی، مالی، منابع انسانی و ... است و در همین چند ماهی که از این اقدام گذشته، توانستیم حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از هم‌وطنان روستایی را از طریق این طرح یکپارچه‌سازی از دسترسی به شبکه‌های آب سالم و پایدار بهره‌مند سازیم.

اردکانیان بیان کرد: در حال حاضر امکانات شرکت‌های بزرگ استانی به مدد وضع سابق شرکت‌های روستایی که مشکلات عدیده‌ای به‌ویژه در مسائل مالی داشتند، آمده است و امیدواریم در استان سمنان همکاران ما از این فرصت حداکثر بهره را ببرند و شاهد سطح بیشتری از پوشش جمعیت روستایی از شبکه‌های آب سالم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از مدد همین طرح آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه و در مسیر انتقال آب از استان تهران، ۱۵ روستا در شهرستان فیروزکوه نیز از این نعمت بهره خواهند برد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند، تصریح کرد: همچنین ۸۲ درصد از روستاهای کشور دارای آب سالم هستند. 

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول