اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

تبدیل محدودیت به خلاقیت/تجربه کمپینگ خانگی در روزهای کرونایی

قطعاً هیچ اتفاقی نمی افتد اگر یک سال دندان بر سر جگر بگذاریم و راهی جاده ها نشویم، همیشه محدودیت با خلاقیت همراه بوده و چه خوب است که محدودیت های این روزها باعث شود تا شکل دیگری به تفریحات خود بدهیم و نوع دیگری از گردش را کنار خانواده تجربه کنیم.

تبدیل محدودیت به خلاقیت/تجربه کمپینگ خانگی در روزهای کرونایی

گروه تفریح و نشاط: این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط پیش آمده سبک و سیاق گشت و گذارها هم متفاوت شده، دیگر خبری از شب نشینی های خانوادگی یا جمع های دوستانه نیست، مراکز تفریحی و پارک ها تعطیل شده و امکان سفر و گردش هایی که روزی بی دغدغه و با دل خوش انجام می دادیم وجود ندارد.

هرجایی را که برای رفتن انتخاب کنیم با ریسک ابتلا به کرونا همراه است و اگر انتخاب مان رفتن به جایی مثل شمال باشد باید خطر ابتلا به بیماری را هم به جان بخریم، اما هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که در این شرایط برای تغییر حال و هوا و روحیه، با جان خود و اطرافیان بازی و عرصه را بیش از پیش به کادر درمان تنگ کنیم.

 

تبدیل محدودیت به خلاقیت

قطعاً هیچ اتفاقی نمی افتد اگر یکسال دندان بر سر جگر بگذاریم و راهی جاده ها نشویم، همیشه محدودیت با خلاقیت همراه بوده و چه خوب است که محدودیت های این روزها باعث شود تا شکل دیگری به تفریحات خود بدهیم و نوع دیگری از گردش را کنار خانواده تجربه کنیم.

گردشی که می تواند با ماندن در خانه همراه باشد، فقط کافی است عینک بدبینی و لجبازی را کنار بگذاریم و به جای گفتن جملاتی مثل «پوسیدیم از بس تو خونه موندیم»، «حالا با یه بار شمال رفتن ما آمار کرونا بالا نمی ره»، «من به کرونا اعتقادی ندارم»، «ما ویلا داریم، میریم تو ویلای خودمون!»، «اینا همش بازی خودشونه» و ده ها جمله اینچنینی، به زنجیره حال خوب و کمک به کادر درمان بپیوندیم.

امکانات لازم برای گردش در خانه

حتماً الان یک علامت سوال بزرگ بالای سرتان آمده که چگونه؟ ما می گوییم به راحتی، خانه ای نیست که حیاط یا پشت بام نداشته باشد، کافی است چادر مسافرتی‌تان را برپا کنید و با یک زیرانداز و بساط عصرانه و شام یک روز تعطیل جذاب برای خودتان بسازید.

می توانید از شب قبل غذای محبوب خانواده های ایرانی که اکثراً در طبیعت درست می شود را آماده و روز بعد یک جوجه کباب زغالی خوشمزه برای خانواده آماده کنید.

یکی از ویژگی های مثبت این گردش خانگی کمک به محیط زیست است، چون شما دیگر مجبور نیستید در سبد پیک نیک خود ظروف یکبار مصرف را بگنجانید، می توانید از همان ظروف خانگی برای سرو غذا یا میوه و تنقلات استفاده کنید.

یک فلاسک هم برای تأمین چای بعد از ناهار کافی است، البته چون دسترسی به آشپزخانه دارید می توانید آپشن شارژ مجدد چای را هم داشته باشید.

به بچه‌ها میدان بدهید

به بچه‌ها اجازه بدهید عروسک ها و اسباب بازی های خود را به این گردش خانگی بیاورند. اصلا اگر امکانش را دارید برای بچه های تان یک چادر مسافرتی مجزا برپا کنید و شما به چادر یا زیرانداز آن ها برای مهمانی بروید. بچه ها دوست دارند دنیای بازی های شان از رویا فاصله بگیرد و جدی‌تر شود. 

معضل همیشگی سفرهای برون شهری، سرویس بهداشتی است که اغلب هم بهداشتی نیست و در این شرایط هم استفاده از آنها منطقی به نظر نمی رسد، اما شما در این گردش خانگی دیگر با این مشکل مواجه نیستید و هر زمان به سرویس بهداشتی نیاز پیدا کنید می دانید که چند لحظه بعد می توانید خودتان را به سرویس خلوت و بهداشتی خانه برسانید.

کمپ خانگی زیر آسمان پاییزی

با توجه به اینکه هوا کمی خنک شده، کنار بالش هایی که با خود می برید حتما یک روانداز یا پتوی نازک هم داشته باشید، از گوشی تلفن همراه فقط برای ثبت لحظات شیرینی که ساخته اید استفاده کنید و سعی کنید در این گردش خانگی نهایت استفاده را از معاشرت با اهالی خانه ببرید و با بچه ها در بازی هایشان همراه شوید.

شما توانید بعد از صرف شام این پیک نیک خانگی را تمام کنید، اما ما به شما پیشنهاد می کنیم شب را هم بمانید و خوابیدن زیر آسمان پاییزی را تجربه کنید، این کمپ پشت بامی نه تنها شما را به خاطرات دور کودکی می برد بلکه باعث می شود بچه ها هم تفریح تازه ای را تجربه کنند.

صبح تان را هم می توانید با نان تازه ای که از نانوایی محل گرفته اید و پنیر تبریز و چای تازه دم به خیر کنید، البته حلیم و نان سنگک هم صبحانه بی نظیری است به شرط اینکه سحرخیز باشید و پتوی گرم و هوای ملس صبحگاهی شما را به رختخواب نچسباند.

داشتن حال خوب با کمترین امکانات

از آنجایی که همیشه گفته اند «شنیدن کی بود مانند دیدن» ما به شما پیشنهاد می کنیم حتماً این کمپ پشت بامی را تجربه کنید، این هم نوعی از گردشگری و تفریح محسوب می شود و نه تنها حالتان را خوب می کند بلکه در این شرایط اقتصادی می تواند شما را از هزینه های گزاف سفرهای معمول نجات دهد.

داشتن حال خوب همیشه نیاز به پول و امکانات عجیب و غریب ندارد، گاهی با ساده ترین امکانات می توان ساعت ها حال خوب را تجربه کرد، امیدوارم روزی نرسد که بگوییم دلمان برای یک گردش خانگی هم تنگ شده است...

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول