اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مقابله با استکبار و ضرورت گفتمان‌سازی برای نسل نوین

یکی از ملزومات فرهنگی در جامعه امروز، گفتمان‌سازی مقابله با استکبار و تبیین آن با شیوه‌های نوین برای دانش‌آموزان به عنوان نسل آینده‌ساز کشور است.

مقابله با استکبار و ضرورت گفتمان‌سازی برای نسل نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، ۱۳ آبان ماه در تاریخ مرز و بوم ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که تنها یک مناسبت یا حادثه تاریخی نیست بلکه ریشه در باورهای اعتقادی، سیاسی و فرهنگی مردم ما دارد.

 ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ هجری شمسی، یادآور گام‌های محکم و استوار مردم ایران در جهت استعمارستیزی و مقابله با استکبار است. مبارزه‌ای باهویت نه شعاری گذرا و سطحی.

مقابله با استکبار در عمق اعتقادات مردم جاری است و بر همین اساس، طی چهار دهه که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، استکبار جهانی توان و مجال مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران را نیافته چرا که این نظام برخاسته از باور عمیق مردم نسبت به ظلم‌ستیزی و مقابله با سلطه زیاده‌خواهان است و این موضوع که منبعث از آموزه‌های دینی ما است از همان ابتدای تشکیل نهضت نمود و بروز عینی داشت.

تفکری که امام خمینی در دهه ۴۰ و ۵۰ پایه‌گذار آن بود و در سال ۱۳۵۷ به بار نشست، اکنون یعنی چهار دهه بعد از انقلاب، ریشه‌های خود را یافته و امروز که از ۱۳ آبان به عنوان روز دانش‌آموز همچنین روز استکبارستیزی یاد می‌کنیم، با افتخار سر بلند کرده و می‌بینیم که از تمام چالش‌های به وجود آمده، عبور کرده‌ایم.

امروز دانش‌آموزان ما باید بدانند که چه بهایی برای حفظ انقلاب و نظام اسلامی پرداخته شده است و این قشر نوپا به عنوان آینده‌سازان کشور، قرار است مروج چه گفتمانی باشند بنابراین از هم اکنون باید گفتمان‌سازی مقابله با استکبار به عنوان یکی از راهبردهای گام دوم انقلاب برای دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور تعریف و تبیین شود و دکترین استکبارستیزی و مقابله با استعمار با شیوه‌هایی نوین در قد و قامت نوجوان نسل چهارم انقلاب ارائه گردد.

استعمارستیزی در ایران از دوره مشروطه تاکنون طی هر مرحله، نوسانات خاص خود را طی کرده و اکنون که شاهد دوران افول و ضعف استکبار جهانی در دنیا هستیم، شایسته است تاریخچه استعمارگران و مستکبران عالم برای نسل نو بازخوانی شود.

دیگر گذشت روزی که شوروی و آمریکا به عنوان ابرقدرت، دنیا را به دو بلوک شرق و غرب تقسیم کرده بودند و ادعای مالکیت تمام کشورها را داشتند.

در آن زمان، امام خمینی با پیش‌بینی خود طی نامه‌ای به گورباچف خبر از افول و درهم شکستن اتحاد جماهیر شوروی دادند و امروز رهبر معظم انقلاب و جانشین بر حق امام خمینی، افول اسرائیل را پیش‌بینی کرده‌اند.

این پیش‌بینی در کنار آشکار شدن ضعف و ناکارآمدی آمریکا در عرصه‌های مختلف نظامی، سیاسی و بین‌‌المللی، نوید ریشه‌کن شدن بساط ظلم و استکبار را از تن رنجور زمین می‌دهد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول