اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب: همزمانی اهانت‌ها به پیامبر (ص) و توافقات سازش، اتفاقی نیست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با یک رسانه لبنانی، پیامبر اسلام را چشمه جاری عزت خواند و گفت، همزمانی میان طرح معامله قرن، عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و توهین به پیامبر (ص) اتفاقی نیست.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب: همزمانی اهانت‌ها به پیامبر (ص) و توافقات سازش، اتفاقی نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگویی به وبگاه لبنانی «العهد» بر ضرورت گسترش روحیه عزت و کرامت میان مسلمانان تأکید کرد.

شهریاری به این رسانه لبنانی گفت، جهان اسلام از زمان تهاجم مستعمران مورد تهاجم فرهنگی با محوریت تحقیر مسلمانان و تحمیل شکست درونی قرار گرفته است و این روند با روش‌های پیچیده و اشکال مختلف همچنان ادامه دارد.

وی افزود، برنامه‌های این مهاجمان طماع با پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکست خورد و این انقلاب روحیه عزت و کرامت و اعتماد مسلمانان به خود،دین، فرهنگ و هویتشان را بازگرداند؛ از آن زمان تلاش شد با جنگ‌های رسانه‌ای، نظامی، اقتصادی و امنیتی ناامیدی و شکست را میان مسلمانان ترویج دهند اما روحیه‌ای که ناشی از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن پیروزی‌ها در فلسطین و لبنان و دیگر نقاط جهان اسلام به دست آمده بود در مقابل این موج ایستاد.

شهریاری تأکید کرد که امت اسلام نیاز ضروری به گسترش روحیه عزت و کرامت دارد و شکی نیست که پیامبر اکرم (ص) چشمه جوشان این روحیه است که در طول قرون به روی مسلمانان جاری است.

وی افزود، به دلیل سستی برخی دولت‌های اسلامی در حفاظت از عزت کشورهایشان و نیز ضعفی که از خود نشان داده‌اند، دشمنان امت با تمام قوا برای تعمیق روحیه ذلت در جهان اسلام به تکاپو افتاده‌اند. این همزمانی میان طرح موسوم به «معامله قرن»، یهودی سازی قدس ، عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی و توهین به پیامبر (ص) اتفاقی نیست بلکه بخشی از برنامه‌ای قدیمی برای تحمیل ذلت به مسلمانان است.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است.

ماجرا از آنجا شروع شد که یک معلم فرانسوی که سر کلاس درس کاریکاتورهای موهن را نشان داده بود، کشته شد و پس از آن ماکرون اعلام کرد، جلوی انتشار این کاریکاتورها را نمی‌گیرد و برخی دیگر از مقامات فرانسه نیز اظهاراتی ضد اسلامی مطرح کردند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول