اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تشدید محدودیت‌های مرزی در قزاقستان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا

با تصمیم کمیسیون پیشگیری از شیوع بیماری همه گیر کرونا در قلمرو قزاقستان محدودیت‌ها در مرز این کشور تشدید می‌شود.

تشدید محدودیت‌های مرزی در قزاقستان با هدف پیشگیری از شیوع کرونا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا در خاک این کشور محدودیت‌های مرزی را تقویت می‌کند.

این موضوع در جریان نشست ویدئویی کمیسیون پیشگیری از شیوع کرونا به ریاست «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان اعلام شد.

در این اجلاس با حضور مقامات ذیربط مسائل مربوط به وضعیت بهداشتی و اپیدمیولوژیک و آمادگی برای موج دوم کووید 19، نظارت بر سیاست قیمت تجهیزات محافظت شخصی، کنترل رعایت ضوابط بهداشتی و وضعیت در مناطق مختلف قزاقستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مامین در سخنانی خواستار افزایش کارایی گروه‌های نظارتی برای کنترل رعایت  محدودها و قرنطینه توسط نهادهای تجاری و مردم این کشور شد.

 وی در ادامه با بیان این که تمام مناطق این کشور وظایف خود را برای تطابق بودجه با استانداردهای وزارت بهداشت را انجام دادند خواستار تداوم تجهیز بیمارستان‌ها و آمبولانس ها با تجهیزات لازم شد.

طی این نشست همچنین تغییراتی در مورد عبور از مرزهای دولتی برای خارجیان، افراد و اعضای خانواده‌شان که اجازه اقامت در این کشور را دارندو خارجیانی که از اعضای خانواده اتباع قزاق هستند، گرفته شد.

به این ترتیب، این دسته از افراد نمی‌توانند بیش از یک بار در مدت 90 روز از مرزهای  این کشور عبور کنند که تا قبل از این، مدت زمان آن 30 روز بود.

همچنین تصمیم گرفته شد، تعلیق قوانین بدون روادید برای 57 کشور مختلف جهان تا 1 می سال 2021 میلادی و اقامت 72 ساعته در قلمرو «نورسلطان» برای مسافران ترانزیتی از چین و هند تا 1 ژانویه 2021 تمدید شود.

کاهش پروازهای بین المللی با ترکیه از 33 به 20 پرواز در هفته از 9 نوامبر از دیگر تصمیماتی بود که طی این اجلاس گرفته شد.

بنابر داده‌های اخیر وزارت بهداشت قزاقستان، میزان ابتلا به کرونا در بیشتر مناطق این کشور رو به افزایش نهاده است.

از 5 تا 18 اکتبر در این کشور هزار و 272 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است. از 19 اکتبر تا اول نوامبر این شاخص تا 3 هزار و 352 نفر افزایش یافته است.

در شبانه روز گذشته در این کشور 442 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است.

به این ترتیب، تعداد کلی افراد مبتلا به کرونا در قزاقستان به 113 هزار و 309 نفر، بهبود یافتگان 106 هزار و 716 تن و فوت شدگان بر اثر این بیماری هزار و 861 تن رسیده است.

بیشترین افزایش طی یک ماه اخیر در مناطق قزاقستان شرقی، آق موله، کوستانای، قزاقستان غربی و استان  پاولودار مشاهده شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول