اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه: آشوب‌ها در آمریکا علیه نخبگان حاکم است

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه با یک رسانه روس اعلام کرد، هدف از آشوب‌ها در آمریکا ضدیت با نخبگان سیاسی در این کشور است که کاملا با واقعیات زندگی در آمریکا بیگانه‌ شده‌اند.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه: آشوب‌ها در آمریکا علیه نخبگان حاکم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از نظر رئیس یک نهاد اطلاعاتی ارشد روسیه، هدف اعتراضات و آشوب‌ها در آمریکا ضدیت و مخالفت با نخبگان و نظام حاکم در این کشور است.

«سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه درباره اعتراضات و تنش‌ها در آمریکا گفت: «ما می‌توانیم این را بگوییم که تظاهرات و آشوب‌های اخیر، تلاشی شبیه به "انقلاب رنگی" علیه نظام اجتماعی (حاکم در آمریکا) و علیه نخبگانی است که ارتباطشان را با واقعیات از دست داده‌اند».

این مقام ارشد اطلاعاتی روسیه در مصاحبه اسپوتنیک اعلام کرد، هم دونالد ترامپ و هم جو بایدن دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با توجه صرف به خواسته‌ها و نظرات پایگاه‌های رای خودشان، در وضعیت جاری و هرج و مرج اخیر در این کشور نقش داشته‌‌اند.

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد، از نظر این نهاد اطلاعاتی فارغ از اینکه ترامپ یا بایدن در انتخابات پیروز شود، احتمال تقویت و تشدید تفرقه در جامعه آمریکا وجود دارد.

او همچنین اعلام کرد، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری خودش، علاقه‌ای به بهبود روابط با روسیه داشته باشد، دیده نمی‌شود.

ناریشکین تصریح کرد: «موضع فدراسیون روسیه این است که ما قطعا به یک گفت‌و‌گوی گسترده تر و توسعه روابط بر اساس برابری و همکاری متقابل بین کشورهایمان (بین روسیه و آمریکا) علاقه مندیم اما متاسفانه ما هنوز هیچ نشانه‌ای از چنین رویکردی از طرف طیف سیاسی آمریکا نمی‌بینیم و این موضوع هم درباره دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان صادق است».

این مسئول بلندپایه اطلاعاتی روس از تلاش برخی مقام‌های آمریکایی برای انجام برخی اقدامات تحریک آمیز به منظور ایجاد اختلاف بین روسیه و چین و توقف همکاری‌های دوجانبه مسکو و پکن خبر داد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول