اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مبارزه با استکبار؛ آرمانی اصیل و مانا/ این خط ادامه می‌یابد

مبارزه با استکبار جهانی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجلی خاصی پیدا کرده، آرمانی اصیل و ماناست که با قدرت ادامه می‌یابد.

مبارزه با استکبار؛ آرمانی اصیل و مانا/ این خط ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی تلویزیونی خود فرمودند که «بشر امروز بیش از همیشه تاریخ دچار رنج است؛ نابرابری هست، جنگ هست، مادی‌گرایی افراطی هست و کمتر در طول تاریخ این‌چنین مادی‌گرایی وجود داشته است؛ طغیانگری و طواغیت هم هستند».

بی‌تردید وجود همه این عوامل الزاماتی را برای دنیای اسلام به همراه می‌آورد که یکی از مهم‌ترین آنها، مبارزه با استکبار جهانی و استثماری است که ابرقدرت‌های پوشالی قصد دارند بر کشورهای کوچک‌تر و ضعیف‌تر اعمال کنند.

امروز ۱۳ آبان و یادآور خاطرات ایستادگی و مقاومت ملت ایران مقابل مستکبران است؛ این ایستادگی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجلی خاصی پیدا کرده، آرمانی اصیل و ماناست که با قدرت ادامه می‌یابد.

تداوم ایستادگی تا زوال کامل استکبار جهانی

سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود، با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد نبی اکرم (ص) و تقارن آن با یوم‌الله ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: امسال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با ولادت نبی اکرم (ص) مقارن شده؛ پیامبری که داعیه‌دار مقابله با استکبار و مستکبران عالم است و کتاب آسمانی قرآن هم بر مقابله با مستکبران تأکید دارد.

وی افزود: پیامبر رحمت و مهربانی، عامل وحدت و اتحاد بین مردم و همه گروه‌ها و اقشار اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان بودند و امروز نیز هستند و باید این روحیه را ترویج کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مکتب وحدت و اتحاد اسلامی دوباره احیا شد و مستکبران دوباره احساس خطر کردند، گفت: ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ با تسخیر سفارت آمریکا، هیمنه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار شکسته و افول آمریکا آغاز شد.

وی تلاش استکبار جهانی بعد از تسخیر لانه جاسوسی را حفظ قدرت پوشالی خود در جهان بیان و دوران هشت سال دفاع مقدس علیه ملت ایران را ازجمله این تلاش‌ها عنوان کرد و گفت: جنگ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... هم در تداوم جنگ سخت، علیه ملت ایران انجام شد.

عجز مستکبران برابر ملت ایران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به افول قدرت آمریکا در سال‌های اخیر و عجز این قدرت برابر ملت ایران اسلامی بیان کرد: ۱۳ آبان، نماد بصیرت و آگاهی مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان ماست که با درک شرایط و زمان در مقابل توطئه‌های همه‌جانبه استکبار جهانی ایستادند و همچنان مقاومت می‌کنند.

خوش‌قدم با تأکید بر تداوم این ایستادگی تا زوال کامل آمریکا گفت: امروز ایران اسلامی چنان اقتداری دارد که استکبار جهانی جرأت جسارت به این مردم را ندارد؛ اتفاقات مختلف در چند سال اخیر گواه این امر است. از سرنگونی پهپاد چند میلیارد دلاری تا حضور در آب‌های آزاد و موشک‌باران پایگاه موشکی آمریکا در عراق نشانه قدرت ایران است و در برابر همه این‌ها، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا فقط سکوت کرده است.

او تصریح کرد: ما امسال یوم‌الله ۱۳ آبان را با وحدت و همدلی و اتحاد در کنار هم جشن می‌گیریم و با یاد پیامبر رحمت و مهربانی بر محو مستکبران عالم به‌ویژه شیطان بزرگ آمریکا تأکید می‌کنیم و مانند ۴۱ سال گذشته عمر انقلاب، عمق نفرت خود را از سیاست‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با شعار مرگ بر آمریکا اعلام می‌داریم.

این خط ادامه می‌یابد

حسن اسلامی‌راد، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز گفت: دشمن همواره در حال طراحی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و اگر بخواهیم خوب مقابل دشمن بایستیم، لازمه آن یک‌صدایی و همدلی است.

وی ادامه داد: امروز باید به هر اندازه‌ای که ممکن است، وفاق و همدلی را افزایش داد؛ حضرت علی (ع) در خطبه ۳۴ نهج‌البلاغه می‌فرمایند که اگر مؤمنان دست از یاری یکدیگر بردارند، شکست می‌خورند؛ دشمن طراحی و مکر دارد و شما هم باید مقابل آنها طراحی داشته باشید تا مکر آنها را به خودشان برگردانید.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: در ۴۰ سال عمر پربرکت نظام اسلامی، همواره توانسته‌ایم مکر دشمنان را به خودشان برگردانیم و در عرصه‌های مختلف انقلاب مقابل استکبار و دشمنان ایستادگی لازم را داشته باشیم و این خط ادامه می‌یابد.

مبارزه وارد فاز جدیدی شده است

حجت‌الاسلام عیسی سلیمانی، مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود هم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تبریک هفته وحدت و میلاد سراسر نور پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، با بیان اینکه این میلادها امسال با روز ۱۳ آبان به‌عنوان نماد بصیرت و آگاهی ملت ایران در استکبار جهانی تقارن یافته است، اظهار کرد: ما این تقارن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این تقارن زمینه پیروزی جهان اسلام بر کفر جهانی را با اتحاد و همدلی رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: در این روز تاریخی، شاهد زوال قدرت پوشالی آمریکا هستیم که از ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و روشنگری امام راحل مقابل لایحه کاپیتولاسیون و تبعید ایشان آغاز شد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: در ادامه در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران مقابل توطئه‌های آمریکا ایستاده و عده‌ای شهید شدند.

سلیمانی بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، این مبارزه وارد فاز جدیدی شده و با انقلاب دوم که تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ است، این رویارویی به اوج خود می‌رسد.

او با اشاره به تداوم این استکبارستیزی و تقابل ملت ایران اسلامی با آمریکا گفت: امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم که با تمام تحریم‌ها و تهدیدات، ملت ما در جهان در اوج اقتدار و صلابت هستند.

استکبار جهانی کاری از پیش نخواهد برد

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا هر روز منزوی‌تر شده و افول آمریکا را شاهد هستیم که حتی تحلیل‌گران خودشان هم بدان معترف هستند.

سلیمانی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی به‌خوبی می‌داند مقابل ملت ایران کاری از پیش نخواهد برد، افزود: آنها در جنگ نرم، اعتقادات و باورهای دینی ملت ما را هدف قرار داده‌اند؛ اما در این مسیر هم ناموفق بوده‌اند.

او گفت: دشمنان امروز در سردرگمی شدیدی قرار دارند و باید با هوشیاری و بصیرت تلاش کنیم ضربه نهایی را وارد و مقدمات ظهور منجی عالم بشریت (عج) را فراهم کنیم.

آرمانی که به «وحدت» نیاز دارد

تردیدی وجود ندارد که بنا به فرمایش‌های ارزنده رهبر معظم انقلاب اسلامی، «امروز آمریکا همان فرعون مصر است و فقط به کشور خود بسنده نمی‌کند. کاری که امروز طواغیت می‌کنند و جنگ‌افروزی که انجام می‌دهند، از همیشه بیشتر است» و باید مراقب این خدعه‌ها و نیرنگ‌ها بود.

امروز ایستادگی و مقاومت مقابل مستکبران عالم تنها راه برای رسیدن به جامعه متحد ایمانی است و همه باید تلاش کنند تا این آرمان والا تحقق یابد؛ آرمانی که بیش از همه به «وحدت» نیاز دارد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول