اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ماموستا نوری عنوان کرد: برجسته‌سازی مشترکات مسلمانان مهم‌ترین پیام هفته وحدت

امام جمعه اهل سنت قروه گفت: برجسته‌سازی مشترکات اهل تسنن و تشیع مهمترین پیام هفته وحدت است که باید همه در حد توان خود در این راستا گام بردارند.

ماموستا نوری عنوان کرد: برجسته‌سازی مشترکات مسلمانان مهم‌ترین پیام هفته وحدت

ماموستا هاشم نوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: وحدت ابزار قدرتمند مسلمانان در مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه اتحاد و تقریب از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت در شرایط کنونی است، گفت: دین اسلام همواره توجه خاصی به وحدت مسلمانان داشته و در شرایط کنونی که اسلام در تنگنای سخت قرار گرفته و تنها و غریب مانده است توجه به تعمیق پایه‌های وحدت از ضرورت‌ها است.

امام جمعه اهل سنت قروه خاطرنشان کرد: دشمنان دین رسول‌الله تمام اختلافات را کنار گذاشته و برای ضربه‌زدن به دین پیامبر و اسلام ناب محمدی اجماع کرده‌اند.

وی گفت: تفرقه بین مسلمانان زیبنده دین اسلام و جهان اسلام نیست مسلمانان جهان باید با بازگشت به مشترکات زمینه را برای ریشه‌کن کردن اختلاف فراهم کنند.

این روحانی اهل سنت تاکید کرد: مسلمانان باید با بازگشت به مشترکات زمینه رفع اختلاف جزئی بین مذاهب را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی نمونه بارز و کاملی از اتحاد، همدلی و یکپارچگی مسلمانان شیعه و سنی نه تنها در ایران بلکه در جهان است.

امام جمعه اهل سنت قروه افزود: هفته وحدت ظرفیت بسیار ارزشمند برای خنثی‌کردن توطئه‌ها و حربه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام است هفته وحدت نماد تحکیم پیوند مسلمانان با یکدیگر است.

ماموستا نوری با بیان اینکه بزرگداشت این هفته توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند، افزود: با توجه به اینکه شرایط کرونایی مانع برگزاری خیلی از برنامه‌های مولودی‌خوانی در استان کردستان شده است، باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضاهای مجازی و غیره این ایام را گرامی بداریم.

وی خاطرنشان کرد: برجسته‌سازی مشترکات اهل تسنن و تشیع مهمترین پیام هفته وحدت است که باید همه در حد توان خود در این راستا گام بردارند.

ماموستا نوری همچنین اضافه کرد: در ماه ربیع و میلاد مبارک پیامبر گرامی اسلامی باید همه مسلمین به ریسمان الهی چنگ بزنند و با الگوگیری از پیامبر رحمت از تفرقه و تفرقه‌افکنان دوری کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول