اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

یونهاپ: کره شمالی دو زیردریایی با قابلیت شلیک موشک بالستیک می‌سازد

خبرگزاری دولتی کره جنوبی به نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور گزارش داد که کره شمالی در حال ساخت دو زیردریایی جدید با قابلیت شلیک موشک بالستیک است.

یونهاپ: کره شمالی دو زیردریایی با قابلیت شلیک موشک بالستیک می‌سازد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) در گزارشی مدعی شد که ارتش کره شمالی مشغول ساخت دو زیردریایی جدید غول‌پیکر با توانایی شلیک موشک‌های بالستیک است.

خبرگزاری «یونهاپ» با انتشار این خبر از گزارش سازمان اطلاعات ملی کره جنوبی، نوشت این در حالی است که نهمین دور گفت‌وگوهای سطح بالا بین دولت کره جنوبی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته جاری درباره برنامه هسته‌ای کره شمالی و دیگر موارد برگزار خواهد شد.

جزئیات بیشتری از خبر ساخت دو زیردریایی جدید با قابلیت حمل و پرتاب موشک بالستیک هنوز منتشر نشده است. اولین بار در سال ۲۰۱۶ بود که گزارش‌هایی از تدارک کره شمالی برای ساخت زیردریایی پیشرفته با چنین توانمندی منتشر شد.

همچنین در ماه گذشته میلادی (اکتبر) و در مراسم رژه نظامی به مناسب هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب کارگر کره شمالی، ارتش این کشور ضمن به نمایش گذاشتن تولیدات جدید خود و رونمایی از یک موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید، از یک زیردریایی موشک بالستیک شلیک کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، با این حال «نام سائه‌کیو» رئیس آژانس توسعه دفاعی کره جنوبی می‌گوید فناوری نظامی این کشور هنوز بسیار پیشرفته‌تر از ارتش کره شمالی است و می‌تواند موشک‌های جدید آنها را نیز رهگیری کند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اما در مراسم رژه نظامی در این کشور بر تداوم تقویت توان نظامی و بازدارندگی این کشور از جمله در برابر تهدیدات فزاینده اتمی تأکید کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول