اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

باید مراقب بود دل و روح کارگزاران بی‌انگیزه به سفارت مجازی آمریکا تبدیل نشود

بسیج اساتید در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارتخانه جاسوسی آمریکا اگرچه از ایران برچیده شد اما باید مراقبت کرد تا دل و روح برخی کارگزاران بی انگیزه تحت تاثیر جنگ روایت ها و نبردهای شناختی اندیشکده‌ها ی آمریکایی به اتاق کار و سفارت مجازی آنها تبدیل نشود.

باید مراقب بود دل و روح کارگزاران بی‌انگیزه به سفارت مجازی آمریکا تبدیل نشود

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس،  نهضت استادی بسیج  طی بیانیه‌ای به مناسبت یوم الله سیزده آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام کرد: سفارتخانه جاسوسی و فیزیکی آمریکا اگرچه از ایران برچیده شد اما باید مراقبت کرد تا دل و روح برخی کارگزاران بی انگیزه تحت تاثیر جنگ روایت ها و نبردهای  شناختی اندیشکده ها ی آمریکایی به اتاق کار و سفارت مجازی آنها  تبدیل نشود زیرا در این شرایط حساس که ایران به جهش در پیشرفت نیاز دارد کارگزاران بی انگیزه ، خواسته یا ناخواسته می توانند به سفیران مجازی آمریکا تبدیل شوند پس ضروری است با اتخاذ روحیه جهادی طمع آمریکای در حال افول به ایران بزرگ را سد کنیم ! 

متن این بیانیه در ادامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

سیزدهم آبان ماه در تقویم سیاسی انقلاب ملت بزرگ  ایران یادآور رویدادهای مهمی می باشد که برای همیشه به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ماندگار شده است. امسال اما این روز برزگ با دو مناسبت مهم دیگر مقارن شده تا اهمیت آن دو چندان  و  ضرورت پاسداشت آن بیشتر  آشکار  گردد.

تقارن این روز با میلاد مسعود پیامبر رحمت(ص) که این روزها به دلیل اقدام تروریسم فرهنگی  صهیونیزم بین الملل و حمایت سفیهانه  مدعیان اروپایی   آزادی از آنها، قلوب میلیاردها مسلمان و مومن واقعی را آکنده از عشق و محبت به آن شخصیت والامقام آسمانی کرده  فرصت مناسبی فراهم ساخته تا سیره نظری و عملی آن حضرت در مبارزه با استکبار  مورد  دقت نظر قرار گیرد.

استکبار ستیزی شاخصه مهم و ثابت تمامی پیام آوران وحی بوده که به طور مشخص زمانی با بت شکنی، گاهی با ایستادگی در برابر فراعنه و در برهه ای نیز با مبارزه نرم در برابر جهل مرکب  جاهلیت کهن تبلور یافته است. اصل تقابل با متکبران در آیین های آسمانی برآمده از باورهای توحیدی است  که برای هر انسانی چهار دشمن مستکبر بر می شمارد. نخستین مستکبر ،  ابلیس است که از همان روز نخست خلقت در برابر آدمی قرار گرفت ،  دومی نفس آدمی است ، سومین نوع،  انسان ها و گروه های اجتماعی شیطانی  و تحت تاثیر نفس می باشند  چهارمین تبلور استکبار همانا  دولت های تمامیت خواه و انحصار طلبی هستند  که فلسفه وجودی خود  را رهبری سلطه جویانه بر   دنیا اعلام کرده و سیاست شان ستمگری  است. دولت هایی که خودبرتربینی شان را تفسیری  ایدئولوژیک و خواست خدا جلوه داده و برای دیکتاتوری و ستم  پشتوانه فلسفی  تولید کردند . حکام مستکبری که برای پیشبرد  اهداف خویش انسان های بی شماری  را به اسارت گرفته اند.

اینک اما بدون تردید مصداق بارز چنین دولتی،  آمریکا است  که در اندیشه سیاسی  امام راحل(ره) به  شیطان بزرگ لقب گرفته  است. دولتی که برای رسیدن به اهدافش از هیچ جنایتی فروگذار نکرده  و برای غارت منابع ، اندیشه و ساختارهای دولت - ملت ها   به انواع جنگ های سخت ،  نیمه سخت و نرم  از جمله  فن  تحریف مبادرت می کند.

* تحریف های رایج در  استکبار ستیزی کدامند؟

نخستین تحریف و شاید بزرگترین آنها این است که در مواجهه آدمی با استکبار در هیچ یک از مصادیق آن انسان های مظلوم ، یا دولت و ملت ها ی استقلال طلب  شروع کننده تخاصم  نبوده اند. چنانچه در ابتدای خلقت آدمی این ابلیس بود که سوگند یاد کرد تا  برای همیشه،  انسان را بفریبد. نفس سرکش آدمی نیز مشغله ای جز امر به سوء ندارد. نیروهای اجتماعی شیطانی هم معمولا با اهداف خاص به سراغ دیگران می روند. این روند در دولت های مستکبر از روزگارانی دور تا به امروز مصادیق فراوانی دارد. چراکه خوی برتری طلبی ایجاب می کند تا  قدرت شیطانی به سراغ دیگران رفته و  برتری خود را اعمال و آنها را به سلطه خویش درآورد. از این زاویه ایستادگی در برابر متکبران امری دفاعی و مطابق عقلانیت است . مستکبران اما برای وارانه  جلوه دادن این معادله تلاش می کنند تا ملت های مظلوم مورد همجه خود را به نوعی مقصر جلوه داده و بهانه برای توجیه عمل خود بسازند.
آیا انقلاب اسلامی علت خصومت آمریکا است ؟ 

یکی از تحریف های صورت گرفت در روند استکبار ستیزی ملت ایران معرفی انقلاب اسلامی به عنوان ریشه و  علت دشمنی و خصومت های آمریکا و غرب است  به گونه ای که امروز برخی از جوانان تحت تاثیر شبکه رسانه ای استکبار تصور می کنند اگر انقلاب اسلامی نبود مشکلی نداشته  و آمریکایی ها صادقادنه و صمیمانه در کنار مردم ایران بودند ! این در حالی است  که مستندات تاریخی و  شواهد میدانی نشان می دهد روایت صحیح چیز دیگری است ؛  واقعیت این است که:

1- آغاز برنامه خصمانه آمریکا و غرب برای حذف اسلام سیاسی و نظام های دینی -  انقلابی در جهان به سال های آغازین قرن بیست باز می گردد که این کشور عملیات PSB را برای حذف کلیه ایدئولوژی های جهان آغاز کرد و بنیادهای مهمی مانند کارنگی، فورد و راکفلر را برای پشتیبانی مالی آن تاسیس کرد که البته  این راهبرد خود ،  یک ایدئولوژی تمام عیار است!

2- واقعیت این است که دومارانش از سازمان اطلاعات فرانسه در سال 1351 برای اجرای برنامه هایش جهت مقابله با روحانیت در ایران و شبکه مساجد رسماً به عنوان مشاور شاه حکم و حقوق نجومی دریافت می کند.

3- واقعیت این است که اولین کودتا در کشورمان را انگلیسی ها در سال 1299 رقم زدند و استبداد پهلوی را برای 58 سال در کشورمان بنا گذاشتند.

4- واقعیت این است که کودتای  آمریکایی ها علیه دولت قانونی ایران 25 سال قبل از انقلاب اسلامی (28 مرداد 32) امری عینی و  در کارنامه ننگین دولت آمریکا علیه ملت ایران در تاریخ  ثبت شده  است.

5- این واقعیت دارد که آمریکایی ها برای جلوگیری از قیام ملت ایران علیه استبداد پهلوی،  دولت امینی را در سال 1339 به ایران تحمیل کرده و اصلاحات آمرانه ی  اقتصادی - سیاسی همسو با خود را  از بالا به پایین را طراحی کردند.

6- واقعیت این است که آمریکایی ها به کمک سایر کشورهای غربی برای جلوگیری از وقوع انقلاب اسلامی و حفظ نظام استبدادی شاه از هیچ کوششی دریغ نکردند گو این که  سفر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شش ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی شاهدی بر  این مدعااست ، البته پنداری  غلط آنها را به این تلقی کشانید که ایران در آستانه تحول انقلابی ،  جزیره ثبات غرب در منطقه است.

7- واقعیت دارد که آمریکایی ها  برای منحرف کردن مسیر انقلاب ملت ایران به هر ترفندی دست زده  که از جمله آنها وارد کردن نیروهایی به جمع راهپیمایان تاسوعا و عاشورای 57  بود تا با حمل تصاویری از آیت الله شریعتمداری این گونه وانمود شود  که مردم ایران بر سر رهبری نهضت انقلابی  اختلاف نظر دارند وضعیتی که آنها آن را در چشم انداز جنگ های داخلی طراحی می نمودند 

8- واقعیت تلخ دیگر این بود که وقتی ملت  ایران در مقابل گلوله های آتشین رژیم ایستاده و  جانشان را در برابر دیکتاتوری پهلوی در طبق اخلاص می گذاشتند ، آمریکایی ها با تمام قوا از شاه حمایت می کردهد و برای بقای او  معرفی چهره هایی از ملی گرایان که جزو رابطین خوب آنها نیز به شمار می آمدند را در دستور کار های عملیات دولت سازی قرار می دادند ؛ وقتی که انقلاب پیروز شد هم این آمریکایی ها بودند که به شاه مخلوع ایران پناهندگی سیاسی دادند،  این در حالی بود که در ایام یاد شده  مردم ایران در راهپیمایی های خود شعار مرگ بر آمریکا هم سر نمی دادند! 

9- واقعیت این است که در همان مقطع که حضرت امام در فرانسه بود سازمان اطلاعاتی این کشور  برای حذف فیزیکی امام برنامه ربایش ایشان را طراحی کرده بود  گو این که آمریکایی ها  دو برنامه برای ترور ایشان طراحی کرده بودند. 

10- از جمله واقعیت های بزرگی که ملت ایران پس از پیروزی انقلاب بزرگ خویش  با تمام وجود مشاهده کرد همانا  تداوم جنایت ها و خیانت های آمریکا بود که در قالب کودتا، طرح ترور، حمله نظامی، تجزیه طلبی و گسیل نیروهایش با کد و رمز جاسوسی به درون دولت موقت بود تا به نظر خودشان مانع ورود انقلابیون به مدیریت کشور شده و  از روند انقلابی گری نهادهای انقلابی و  مطالبات مردمگرایانه ی رهبر انقلاب ممانعت شود  که اسناد آن  نیز در سیزدهم آبان 58 با تسخیر سفارت این کشور به دست آمد.

* آیا تسخیر لانه جاسوسی عامل دشمنی آمریکا با ایرانیان است؟ 

تحریف دیگر در روند استکبار ستیزی ملت ایران این است که اگر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام تسخیر نمی شد آمریکایی ها هم کاری به کار مردم ایران نداشتند.! این تحریف سبب شده تا برخی جوانان همه دشمنی های آمریکا از جنگ مستقیم تا جنگ نیابتی، حمایت مستقیم و غیر مستقیم از صدام، حمله ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری، تحریم های اقتصادی و ... را به خاطر تسخیر لانه جاسوسی تلقی کنند. این درحالیست که دانشجویان خط امام در اعتراض به حمایت آمریکا از شاه، بلوکه کردن اموال ملت ایران، دخالت های این کشور در دولت موقت صورت گرفته  و مستندات این دخالت ها  نیز با دسترسی دانشجویان به اسناد لانه جاسوسی آمریکا روشن گردید. 

* آیا هسته ای شدن  ایران عامل دشمنی های آمریکا با ایرانیان است ؟

روند تحریف گری در مسیر استکبار ستیزی ملت ایران در طول 40 سال گذشته به انحاء مختلف در  هسته ای شدن ، موشکی شدن ، نفوذ منطقه ای و یا مسائل حقوق بشری ادامه یافت ؛ در هر مرحله ای تلاش شده  که رفتار ملت و دولت ایران عامل خصومت آمریکایی ها معرفی و دشمن حق به جانب  نشان داده شود؛  تا زمانی که ترامپ برجام را پاره کرد و چهره واقعی آمریکای  مدعی منطق و مذاکره  به نمایش گذاشته شد ؛  اینک نیز  که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درست در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار می شود، چنین وانمود می کنند که ملت ایران آرزو دارد ترامپ حذف شده و  بایدن به پیروزی برسد!

این تحریفات  در حالی است که ملت ایران برگزاری این انتخابات در سیزده آبان را موید راهی می داند که از سال ها پیش با شناخت و براساس عقلانیت  انتخاب کرده و یقین دارد با عوض شدن شخصیت ها و دست به دست شدن قدرت میان دمکرات ها و جمهوری خواهان  هیچ تغییری در مسیر خصومت این کشور علیه ملت ها ایجاد نخواهد شد. چنانکه  در طول چهار دهه گذشته این جابجایی ها، بارها رخ داده اما روحیه استکباری و خوی سلطه جویی حاکمیت در  آمریکا مانع از تغییر سیاست های کلان این کشور نشده  است. به ویژه آنکه وقایع سیاسی چند سال اخیر در آمریکا اثبات می کند، انتخابات در این کشور غیردمکراتیک بوده و نامزدهای اصلی و مطرح،  هریک در امور ایران  بداخلاق تر، هتاک تر و ضد ایرانی تر  از دیگری هستند.

البته تحریف پیچیده تر دیگری که در این زمینه صورت می گیرد این است که عده ای می خواهند با معرفی بایدن به عنوان چهره میانه رو و معتدل، خواست ملت ایران و مسلمانان جبهه مقاومت در نابودی عامل ترور سردار بزرگ جهان اسلام و  قاتل شهید حاج قاسم سلیمانی را به استقبال از رقیب وی مرتبط سازند. حال آنکه بایدن با سیاست پیچیده تری اهداف مستکبران را دنبال کرده و تلاش خواهد کرد تا  باری  دیگر مسیر مذاکره تحمیلی  را نشان دهد ؛  این راهی است که ممکن است  مجدداً برخی را به اشتباه انداخته و با متمایز جلوه دادن او سال ها توان کشور را مصروف راه آزموده شده ای کنند که پایان آن تبلور ذات دولت استکباری  آمریکااست در این میان  ترامپ اما آمریکای بدون روتوش را  به نمایش گذاشته و از چهره واقعی این کشور پرده بر می دارد که نحوه مواجهه با آن را برای ملت ها از جمله مردم کشورمان آسانتر می سازد.

* نتیجه: پیشرفت  ایران از کدام راه می گذرد؟ 

 نتیجه این که نهضت استادی بسیج در کشور با توجه به زیسته چهل ساله ملت ایران و عیان شدن ذات و ساختار رسمی سیاست و قدرت بر آن است که شرطی کردن پیشرفت و توسعه ایران با  مذاکرات بی حاصل با دشمنان ملت از منظر تجربه و عقلانیت انقلابی و قضاوت عقل ابزاری،  راهبردی خلاف اقتضای ایران بزرگ و استعدادهای ملی است گو این که راه پیشرفت روستاها، شهرها ، استان ها و تمامی کشور و نیز مسیر جهش ها در تولید، علم، فناوری، صنعت ، کشاورزی ، معادن و.... ، نه از راه مذاکره با آمریکای جنایت کار و  اروپای همدست او بلکه از راه اعتنا به تبلور ظرفیت های ملی و برنامه ریزی های هوشمندانه و مدیریت جهادی و توجه به توصیه های راهبردی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و به میدان آوردن قدرت مشارکت  مردم  حاصل خواهد شد.

ضمن این که باید دانست سفارتخانه جاسوسی و فیزیکی آمریکا اگرچه از ایران برچیده شد اما باید مراقبت کرد تا دل و روح برخی کارگزاران بی انگیزه تحت تاثیر جنگ روایت ها و نبردهای  شناختی اندیشکده ها ی آمریکایی به اتاق کار و سفارت مجازی آنها  تبدیل نشود زیرا در این شرایط حساس که ایران به جهش در پیشرفت نیاز دارد کارگزاران بی انگیزه ، خواسته یا ناخواسته می توانند به سفیران مجازی آمریکا تبدیل شوند پس ضروری است با اتخاذ روحیه جهادی طمع آمریکای در حال افول به ایران بزرگ را سد کنیم ! 

سیزدهم آبان ۱۳۹۹
مطابق باسالروز  یوم الله فتح لانه جاسوسی آمریکا در تهران 
نهضت استادی بسیج ( ناب )

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول