اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

صدراعظم اتریش: حملات به وین، نبرد بین تمدن و وحشیگری بود

صدراعظم اتریش حملات تروریستی وین را نبرد بین تمدن و وحشیگری خواند نه جنگ بین اتریشی‌ها و مهاجران یا بین مسلمانها و مسیحیان.

صدراعظم اتریش: حملات به وین، نبرد بین تمدن و وحشیگری بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش در واکنش به حمله تروریستی دوشنبه شب در وین پایتخت این کشور در اظهاراتی تاکید کرد که حمله وین نبرد بین تمدن و وحشیگری بود نه جنگ بین اتریشی‌ها و مهاجران.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کورتس گفت: این یک نبرد بین مسیحیان و مسلمانان یا بین اتریشیها و مهاجران نبود، این مبارزه بین تمدن و وحشیگری است.

در عین حال وزیر کشور اتریش نیز روز سه شنبه اعلام کرد که عامل مسلح حمله وین ریشه مقدونیه ای داشته و پیش از این تلاش کرده به سوریه برود. 

شامگاه دوشنبه به وقت محلی تیراندازی‌های متعددی در وین به وقوع پیوست. رسانه‌های اتریش خبر دادند که افراد مسلح به ۶ نقطه در وین حمله کردند و تمامی این ۶ نقطه در نزدیکی کنیسه مرکزی بوده است. پلیس اتریش دست‌کم ۴ تروریست را که در این عملیات دست داشتند، بازداشت کرده است.

گفته میشود که حداقل 5 نفر در این حملات کشته و 15 نفر نیز مجروح شده‌اند. 

 «کارل نیهامر» وزیر کشور اتریش گفته که دست کم یکی از عوامل حملات مسلحانه شب گذشته در «وین» از طرفداران گروه تکفیری داعش بوده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول