اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کارمندان بسیجی؛ یاریگر نیازمندان سمنانی/ روایت خدمات بی‌منتی که گفته نمی‌شود

کارمندان بسیجی استان سمنان این روزها یاریگر نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا هستند؛ کمک‌هایی که عمدتاً هم به‌خوبی در رسانه‌ها دیده نمی‌شود.

کارمندان بسیجی؛ یاریگر نیازمندان سمنانی/ روایت خدمات بی‌منتی که گفته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پایگاه‌های مقاومت بسیج که در دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان سمنان راه‌اندازی شده، در طول سال فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند که کمتر دیده و شنیده می‌شود.

کارمندان بسیجی استان سمنان این روزها که کشورمان درگیری همه‌جانبه‌ای با ویروس منحوس کرونا را تجربه می‌کند، باز هم در میدان حاضر و یاریگر نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا هستند؛ کمک‌هایی که عمدتاً هم به‌خوبی در رسانه‌ها دیده نمی‌شود.

خدمات بی‌منت کارمندان بسیجی در حالی گفته نمی‌شود که بخش‌های مختلفی از برپایی میزهای خدمت تا تهیه بسته‌های معیشتی و کمک به سیل‌زدگان و آسیب‌دیدگان اجتماعی را شامل می‌شود.

برپایی ۲۳۰ «میز خدمت» در استان سمنان

مرتضی دهرویه، رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان در همین زمینه می‌گوید: یکی از کارهایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال گذشته تأکید کردند تا صورت گیرد و بسیج در وزارت خانه‌ها در خدمت و در دل مردم باشد، برپایی نیروهای میزهای خدمت است.

او افزود: به همت مجموعه کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، از پارسال تا الآن ۲۳۰ مورد میز خدمت در استان سمنان برپا شده است و مسؤولان در روستاها، محله‌ها، کارخانجات و مکان‌های دیگر به مردم خدمات ارائه داده‌اند.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان تصریح کرد: در نمازهای جمعه نیز میزهای خدمت برپا شده و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

از کمک میلیاردی به سیل‌زدگان تا کمک مؤمنانه

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان همچنین می‌گوید: مجموعه کارمندان بسیجی دستگاه‌های اجرایی این استان با توجه به سیل سال گذشته در لرستان، یک میلیارد تومان به سیل‌زدگان کمک کردند.

دهرویه بیان کرد: کارمندان بسیجی دستگاه‌های اجرایی امسال هم پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، یک روز حقوق خود را به این امر اختصاص دادند.

او بیان کرد: ۷۸۰ بسته معیشتی در مرحله نخست تقدیم نیازمندان، محرومان و آسیب‌دیدگان از کرونا شد که هر بسته، ۳۱۳ هزار تومان ارزش داشت.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان گفت: در مرحله دوم، همه دستگاه‌هایی که امکان ارائه خدمت داشتند، خدمات درمانی، تسهیلات، مشاوره‌ها و.. را به مردم ارائه دادند.

دهرویه بیان کرد: در دهه اول محرم نیز ۱۴ هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع شد. طبخ غذا با همکاری کمیته امداد در ۱۰ شب انجام شد و هزینه‌ها را هم کارمندان بسیجی تقبل کرده بودند.

او افزود: در دهه سوم صفر هم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را با کمک کارمندان بسیجی ادامه دادیم و در کنار همه این فرآیندها، پایگاه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز برپا شده است که مسائل مختلف را پیگیری می‌کند.

خدمات بی‌منت کارمندان؛ نیازمند تشریح

حسن اسلامی‌راد، فرمانده پایگاه بسیج مدیران کل ادارات استان سمنان نیز با اشاره به اینکه امروز باید از سیره نبوی بیشتر در کارها بهره گرفت، گفت: پیامبر اسلام (ص) که به فرموده قرآن کریم «اسوه حسنه» نام گرفته، الگوی امروز جهانیان بوده و متأسفانه عده‌ای معلوم‌الحال تلاش دارند تا این اسوه جهانی را مورد اهانت و تحقیر قرار دهند؛ اما نمی‌دانند خورشید هرگز محو نخواهد شد و این تلاش‌ها بی‌اثر بوده و خواهد بود.

او با بیان اینکه این تلاش‌ها از سوی استکبار جهانی هدایت، راهبری و حمایت می‌شود، گفت: این حرکات برای رهایی استکبار جهانی از زیر بار فشار افکار عمومی برابر شکست‌های متعدد از اسلام و جمهوری اسلامی ایران است.

اسلامی‌راد گفت: بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری، باید خدمتی که به مردم ارائه می‌شود، گفته شود و مردم بدانند که چه اقدامات و تلاش‌هایی برای جلب رضایت‌مندی آنها انجام می‌شود.

او گفت: فرصت‌ها را باید در سال پایانی دولت غنیمت شمرد و اقدامات و تلاش‌هایی که دولتمردان انجام داده‌اند، بازگو شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان افزود: در خط مقدم این خدمات و اقدامات، کارکنان دولت در دستگاه‌های اجرایی قرار دارند و تلاش‌ها توسط آنها انجام شده است.

اسلامی‌راد بیان کرد: رهبری فرمودند در اقداماتی که بیان می‌شود، نقاط قوت و ضعف خود را هم بیان کنید تا مردم بدانند در چه اموری قوت وجود داشته و در چه اموری شاهد ضعف‌هایی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: ایمان، علم و عمل سه عنصر اصلی برای تشکیل حکومت اسلامی است و برای یک بسیجی نیز لازم و واجب محسوب می‌شود و اگر کسی این عوامل را در وجود خود داشت، آن فرد یک بسیجی است و می‌تواند بسیجی‌وار رفتار کند.

فرمانده پایگاه بسیج مدیران کل ادارات استان سمنان افزود: امروز ممکن است در برخی از بخش‌ها مشکلاتی وجود داشته باشد و باید تلاش شود تا عقب‌ماندگی‌های جبران شود.

اسلامی‌راد بیان کرد: در یک سال دیگر عمر دولت خدمت صادقانه و همراه با عزتمندی مردم و نظام اسلامی باید همواره در دستور کار باشد.

مدیران به فعالیت بسیج بها دهند

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان هم گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند خیلی خوب است که در وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولتی به موجودیت بسیج می‌پردازند؛ ایجاد پایگاه‌های بسیج در دستگاه‌های اداری از سوی رهبری مورد تحسین و تأکید قرار گرفته است که این پایگاه‌ها باید ایجاد شود.

دهرویه بیان کرد: رهبری تصریح دارند که دستگاه‌های اجرایی باید به فعالیت بسیج بها دهند و روحیه بسیجی در دستگاه‌های مختلف حفظ و تقویت شود.

او گفت: ۷۳ پایگاه مقاومت بسیج ادارات در استان سمنان افتتاح شده است و امیدواریم این تعداد در دستگاه‌های اجرایی بسط پیدا کند.

رئیس سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان ادامه داد: ۱۹ هزار نفر در استان سمنان عضو بسیج ادارات هستند و مبارزه با فساد اداری و اخلاقی، اقامه نماز، تلاش برای برپایی نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی، توجه به امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ عفاف و حجاب و... در ادارات پیگیری می‌شود؛ اما خدمات ارائه‌شده هم باید دیده شود.

کمک‌ها همچنان ادامه دارد

کمک‌های کارمندان بسیجی استان سمنان با هدایت‌ها و نظارت‌های سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان همچنان ادامه دارد تا این قشر نیز سهمی در رفع نیازمندی‌های محرومان جامعه ایفا کند.

با توجه به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای اخیر مبنی بر تداوم رزمایش کمک مؤمنانه، کارمندان بسیجی نیز در تدارک تهیه بسته‌های معیشتی بیشتری برای نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا هستند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۸/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول