اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

استکبار همواره مانع پیشرفت و استقلال کشورها شده است / سیاست‌های ترامپ و بایدن علیه ایران مشترک است

قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: استکبارستیزی یعنی اجازه ندهیم مستکبران بر کشور ما سلطه داشته باشند، استکبار جهانی هم ثابت کرده که همواره مانع پیشرفت و استقلال کشورها بوده است.

استکبار همواره مانع پیشرفت و استقلال کشورها شده است / سیاست‌های  ترامپ و بایدن علیه ایران مشترک است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، رضا قلعه نوی قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در میزگردی که با عنوان « 13 آبان در آستانه فروپاشی شیطان» از سوی این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت:  روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران  را به ما یادآوری می‌کند، وقایع مهمی که در سه دوره مختلف رخ داد و موجب شد تا این روز در تاریخ کشور ماندگار شود.

وی گفت: تبعید امام در سال 1343، بعد از ان کشتار دانش آموزان به دست رژیم پهلوی در سال 1358 و بعد هم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال 1358 سه اتفاقی بود که در هرکدام ردپای آمریکا به عنوان نماد استکبار وجود دارد.

 قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان ادامه داد: با توجه به اصل 154، قانون اساسی ما سعادت انسان و سعادت کل جامعه بشری را آرمان خود می‌داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می شناسد لذا در عین خودداری کامل از هرگونه دخالت در امور داخلی ملتها و کشورها از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه جهان موظف به حمایت است.

قلعه‌نوی با بیان اینکه استکبارستیزی یعنی اجازه ندهیم مستکبران بر کشور ما سلطه داشته باشند،  افزود: با توجه به این اصول و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب سیاست خارجی ما با تاکید بر نفی استکبار و استکبار ستیزی که در جوهره انقلاب اسلامی است طبعا نمی توان با نظام های سلطه گر و استکباری کنار آمد و ما هم به لحاظ ایدئولوژیک و هم طبق قانون اساسی وظیفه داریم با نظام سلطه تقابل کنیم و اجازه سلطه بر کشورمان، توسط آمریکا و رژیم سلطه را ندهیم.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: مبانی ایدئولوژیک و قانونی که ما را موظف به مبارزه با استکبار جهانی می کند دلایل عملی، تجربی و متعددی وجود دارد که نشان می دهد آمریکا، نظام سلطه و استکبار جهانی در نظام بین‌الملل در طول بیش از نیم قرن گذشته نه تنها مانع رشد و پیشرفت کشور ما در مسیر تعالی بوده بلکه با دشمنی ها و کارشکنی ها و جنایات مختلف علیه ملت ایران چه در داخل چه در محیط منطقه‌ای اثبات کرده اند تمام تلاش خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از پیشرفت و استقلال کشور و ملت ما به کار برده است.

وی گفت: آمریکا قصد دارد با مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران مانع رشد و گسترش اندیشه و تفکر ملت ایران در بین ملت های منطقه و جهان شود.

 قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات آمریکا اضافه کرد: چه ترامپ و چه بایدن هر دو در بسیاری از سیاست‌ها درباره ایران نگاه مشترک دارند هر چند در روش متفاوت باشند اما نتیجه یکی خواهد بود.

قلعه‌نوی ادامه داد: مسلما بایدن هم مانند روسای دیگر آمریکا سیاست افزایش فشار علیه ایران را به طریق دیگری دنبال خواهد کرد. هم خود بایدن و هم مشاورین ارشد او در سیاست خارجی و حزب دموکرات این را تائید کرده اند.

وی افزود: همانطور که بایدن گفته است، آمریکا تمایل دارد که به برجام بازگردد ولی مفهوم او از برگشتن به برجام با آنچه دستگاه دیپلماسی و آقایان دولتی ما انتظار دارند متفاوت است.

 قائم‌مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برای دولت بایدن بازگشت به برجام قدمی است برای تضعیف قدرت دفاعی ایران بخصوص قدرت موشکی ما. ولی متاسفانه برداشت سیاسیون و دولتمردان ما از برجام با آنچه که بایدن می خواهد متفاوت است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول