اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

استکبارستیزی از مهمترین رسالت‌های جنبش دانشجویی است/ انتخابات آمریکا نباید نگاه مردم به استکبار جهانی را تغییر بدهد

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه با اشاره به ماهیت و ویژگی‌های جنبش دانشجویی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های تاریخی جنبش دانشجویی استکبارستیزی است.

استکبارستیزی  از مهمترین رسالت‌های جنبش دانشجویی است/ انتخابات آمریکا نباید نگاه مردم به استکبار جهانی را تغییر بدهد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، علی رحیمی عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در میزگرد  « 13 آبان در آستانه فروپاشی شیطان» که از سوی این خبرگزاری برگزار شد، با اشاره به ماهیت و ویژگی‌های جنبش دانشجویی گفت: یکی از مهمترین رسالت‌های تاریخی جنبش دانشجویی استکبارستیزی است.

وی افزود: این که دانشجو زیر بار ظلم نرفته و نسبت به آن دغدغه‌مند و حساس باشد، درسی است که ما از عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا گرفته‌ایم. این روحیه نباید صرفا منحصر در استکبار خارجی شود بلکه جنبش دانشجویی باید مقابله هدفمند با استکبار داخلی را نیز در اولویت‌های خود قرار داده و هیچوقت این سنگر را خالی نکند.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی بیان کرد: وقتی از استکبار داخلی حرف می‌زنیم منظورمان آن جریان‌ها و افرادی هستند که جدا از اینکه اساسا با مفهوم مقاومت بیگانه هستند، نسبت‌شان با عدالت تفاوت چندانی با نسبت قدرت‌های جهانی با این مولفه ندارد. دلیل اینکه ما امروز راه نجات کشور و مسیر گذارمان از شرایط کنونی را عدالت خواهی م‌یدانیم همین است. معیار سنجش افراد باید عدالت باشد و دانشجو ترسی از هزینه دادن در مسیر عدالت‌خواهی نداشته باشد.

رحیمی افزود: جنبش دانشجویی امروز در مقابله با استکبار داخلی می‌تواند به مراتب مهمتر و تاثیرگذارتر از مبارزه با استکبار جهانی ظاهر شود و این محقق نمی‌شود مگر این که مردم را با مصادیق داخلی استکبار روبه‌رو کنیم.

وی افزود: طبیعتا برای تحقق این هدف باید هزینه بدهیم و بدانیم که برای گذار جمهوری اسلامی از این مرحله و همراه کردن مردم این هزینه‌ها الزامی است.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی گفت: مهمترین درس ۱۳ آبان به جنبش دانشجویی آتش به اختیار بودن است. اینکه دانشجوی انقلابی برای عمل خود به هیچ ملاحظه کلان سیاسی فکر نکند و در لحظه وظیفه خود را انجام دهد. ۱۳ آبان تبلور این روحیه در تاریخ جنبش دانشجویی است. برای مثال علت اینکه ما از استیضاح دولت روحانی حرف می‌زنیم همین روحیه است، جنبش دانشجویی باید به این نتیجه برسد که امروز وظیفه‌اش در قبال جامعه و کلیت نظام چیست. غیر از این است که ما باید پاسخگو موضع‌مان برابر استکبار داخلی باشیم؟!

رحیمی تصریح کرد: اگر جنبش دانشجویی در ۱۳ آبان مثل امروز از رهبر جامعه برای محافظه‌کاری خود سپری می‌ساخت و وظیفه تاریخی خودش را فراموش می کرد، ما از این روز به عنوان نماد استکبارستیزی یاد می کردیم؟

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: با نگاه کردن به چهل سال گذشته و تحلیل عملکرد رئیس‌جمهور‌های مختلف آمریکایی باید بگوییم که انتخابات آمریکا تاثیری در میزان خصومت و دشمنی این کشور با ما ندارد صرفا بحث نحوه اجرای فشارهاست، اینکه کدام فرد رئیس جمهور باشد نباید نگاه مردم به استکبار جهانی را تغییر بدهد اما مسئله اینجاست که ما چقدر توانسته‌ایم این نگاه را به مردم منتقل کنیم؟

عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی افزود: اگر می خواهیم مردم مبارزه ما با قدرت‌های استکباری را جدی بگیرند، باید در برابر استکبار داخلی موضع بگیریم. تا زمانی که کمر مردم زیر بار فشار اقتصادی خم باشد، نمی‌توانیم از ظرفیتشان در عرصه بین‌المللی استفاده کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول