اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ضرورت استفاده از هنرمندان در ساماندهی فضای شهری

رییس حوزه هنری هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در ساماندهی فضای شهری ضروری است.

ضرورت استفاده از هنرمندان در ساماندهی فضای شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به دعوت حوزه هنری استان هرمزگان و با حضور رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با جمعی از هنرمندان حوزه هنری استان، نشستی هم‌اندیشی گرد برگزار شد.

انوشیروان پیش دار رییس حوزه هنری هرمزگان هدف از برگزاری این نشست را بیان ظرفیت‌ها و دیدگاه‌های هنرمندان برشمرد و گفت: پل ارتباطی میان مسئولان و هنرمندان باید تقویت شود.

وی در ادامه افزود: اگر هنرمند را در تامین معیشت کمک نکنیم  او آزادی فکر برای تولید اندیشه هنری نخواهد داشت و نمی‌تواند کار هنری خوب و اثربخش تولید کند.

 

رییس حوزه هنری هرمزگان با بیان اینکه هنر می‌تواند با زبان خود ماندگارتر و تاثیر گذارتر باشد،  خواستار نشست‌های بیشتر با هنرمندان برای رفع  دغدغه‌های به حق آنان شد.

پیش دار، ایجاد همکاری برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در ساماندهی فضای شهری را ضروری خواند و گفت: مهمترین عامل برای توسعه و هم افزایی، وحدت و یکدلی و پرهیز از اختلافات سلیقه ای است.

در ادامه راشد انصاری، مجید ذاکری، رضا نصیری، اعظم پشت مشهدی، اکبری کهتکی، مجتبی بستان پیرا، مهری لشکری و مجید ایرانمنش در خصوص مقوله فرهنگ و هنر و استفاده از ظرفیت‌های شهری و فراهم کردن امکانات در جهت اعتلای فرهنگ و هنر استان، مطالبی را عنوان و ضمن بیان مسائل و دغدغه‌های هنرمندان و گلایه از عدم وجود فضاهای مجهز جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، راهکارهای مناسبی را با موضوع معماری و مبلمان شهری، تبلیغات، نامگذاری معابر، المانهای شهری و... ارائه کردند.

نخبگان هنری ما را در ارتقای فرهنگی شهر یاری کنند

اسلام باوقار رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در سخنانی با برشمردن مشکلات زیرساختی و فرهنگی، خواستار نگاه ویژه به مباحث فرهنگی شهر شد و اظهار داشت: وظیفه ما در شهر حفظ میراث ارزشمند گذشتگان است و با توجه به شرایط، هر مدیری در هر جایگاهی از مدیریت شهری وظیفه دارد به قشر هنرمند توجه خاص داشته باشد.

باوقار با تاکید بر اهمیت توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری گفت: مسئولیت اجتماعی هنرمندان ایجاب می‌کند که نسبت به آینده شهری که در آن زیست می‌کنند، حساس و مسئولیت پذیر باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: دغدغه هنرمندان نسبت به شهر بندرعباس ما را در این مکان جمع کرد و این دغدغه را همه ما باید نسبت به شهرمان، شهروندان و آینده آن داشته باشیم چرا که آیندگان ما را قضاوت خواهند کرد.

وی در پایان افزود: انتظار داریم که نخبگان هنری، فرهنگی، علمی و … پای کار بیایند و ما را در حوزه ارتقای فرهنگ و هنر شهری یاری کنند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول