اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وحدت شیعه و سنی ریشه در باورهای بومی منطقه جنوب دارد

وزیر اطلاعات گفت: وحدت بین شیعه و سنی در منطقه جنوب امر تازه‌ای نیست بلکه سال‌های سال است مردم شیعه سنی با هم زندگی می‌کنند و نسب خانوادگی دارند که این وحدت و برادری و صمیمیت جان تازه‌ای گرفته است.

وحدت شیعه و سنی ریشه در باورهای بومی منطقه جنوب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مُهر، مراسم بزرگداشت هفته وحدت به میزبانی ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع منطقه گله دار با حضور وزیر اطلاعات، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه و روحانیون تسنن و تشیع استان های بوشهر، فارس و هرمزگان برگزار گردید.

 در این مراسم وزیر اطلاعات با اشاره به آیه شریفه " واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا " گفت: قرآن کریم به ما درس اتحاد را می‌آموزد تا در پرتو اعتصام به ریسمان الهی، از تفرقه بپرهیزیم و از نعمات آسمانی، همدلی و همصدایی بهره‌مند گردیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی افزود: حضرت امام خمینی (رحمت الله تعالی) با درایت و تدبیری دوراندیشانه، به تأسی از آیات نورانی کتاب وحی و با اعلام ایام سالروز ولادت با سعادت حضرت ختمی مرتبت، نبی مکرم اسلام، محمد مصطفی (صلوات الله علیه) به نام هفته‌ وحدت، انسجام و همدلی را برای مسلمانان به ارمغان آورده و الگویی ماندگار و ارزشمند به یادگار گذاشتند تا ما مسلمانان در تمام مسائل پیش روی جهان اسلام، طریق وحدت را نصب‌العین خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: وحدت بین شیعه و سنی در منطقه جنوب امر تازه‌ای نیست بلکه سال‌های سال است مردم شیعه  سنی با هم زندگی می‌کنند و نسب خانوادگی دارند که این وحدت و برادری و صمیمیت جان تازه‌ای گرفته است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه وفاق، همدلی و صمیمیت عامل وحدت یک ملت است، پس نباید دچار اختلاف شد، خاطرنشان کرد: افرادی که بر طبل اختلاف می‌کوبند، طعمه گرگ‌ها می‌شوند و امت اسلام که از خدا و پیامبر اطاعت می‌کنند، نباید به جان یکدیگر بیفتند.

در ادامه امام جمعه اهل سنت منطقه گله دار بیان داشت: ما جواب اهانت‌هایی که فرانسه به نبی اکرم کرده است را با اهانت جواب نمی دهیم، ما بدی آنها را با بدی جواب نمی‌دهیم بلکه جواب فرانسه همین تجمع و گردهمایی ما مسلمانان است.

  شیخ مصطفی نوری افزود: چنان چه راه وحدت و راه خدا و رسول او را انتخاب کنیم، این وحدت و همدلی و برادری بین همدیگر بهترین جواب است.

وی تاکید کرد: با وحدت و همدلی روزافزون مردم مسلمان کشورمان، شاهد پیشرفت بیشتر کشور در پرتو امنیت پایدار جامعه اسلامی و شاهد دنیایی آکنده از عطوفت، رأفت و مهربانی باشیم.

لازم به ذکر است این مراسم جهت حفظ پروتکل‌های بهداشتی، در منطقه چهارم دریایی ندسا برگزار شد.

انتهای پیام/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول