اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

استفاده از بالگرد اطفاء به‌سرعت می‌توانست از گسترش آتش در جنگل‌های ماسال بکاهد

نماینده مردم تالش رضوانشهر و مثل در مجلس با اشاره به گسترش آتش در جنگل‌های ماسال گفت: استفاده از بالگرد اطفاء حریق به‌سرعت می‌توانست از گسترش آتش در آن مناطق بکاهد.

استفاده از بالگرد اطفاء به‌سرعت می‌توانست از گسترش آتش در جنگل‌های ماسال بکاهد

حسن محمدیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به آتش‌سوزی‌های گسترده در گیلان ازجمله شهرستان ماسال و شاندرمن اظهار کرد: به دنبال آتش‌سوزی‌ها تلاش کردیم تا مجوز بالگرد اطفاء آتش را از هلال‌احمر بگیریم و این مهم نیز رقم خورد.

وی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون علی‌رغم تلاش‌ها برای دریافت مجوز، تاکنون از بالگرد برای اطفاء حریق در جنگل‌ها استفاده‌نشده، افزود: به گفته مسؤولان کشوری برای پرواز بالگردها به مختصات وقوع آتش باید مسؤولان استان درخواست کنند.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسؤولان استان عنوان کرده‌اند که نیاز به استفاده از بالگرد اطفا فعلاً نیست، گفت: تشخیص اینکه از بالگرد اطفا حریق در جنگل‌های ماسال و شاندرمن استفاده شود با استان است.

محمدیاری با بیان اینکه آتش‌سوزی در ماسال و شاندرمن علیرغم نظر مسؤولان گسترش قابل‌توجه داشته، افزود: استفاده از بالگرد اطفاء آتش به‌سرعت می‌توانست از گسترش و شیوع آن بکاهد اما این اتفاق هیچ‌گاه نیفتاد.

وی با بیان اینکه از مسؤولان استان به‌ویژه منابع طبیعی و استانداری خواسته این تا پیگیر منافع مردم در جنگل‌ها، مراتع و انفال باشند، گفت: این موضوعات که مستقیماً با منافع مردم و انفال عمومی در ارتباط هست از طریق مسوولان کشوری نیز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول