اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بلایی که«استرس» بر قلب وارد می‌کند

متخصص قلب با بیان اینکه استرس مادر بیماری‌هاست،‌ گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت مزمن، می‌تواند هم بیماری‌های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری‌ها را از کنترل خارج کند.

بلایی که«استرس» بر قلب وارد می‌کند

مسعود اسلامی، متخصص قلب و عروق و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «استرس چه نقشی در بروز بیماری‌های قلبی دارد؟»، اظهار داشت:استرس نقش خیلی زیادی در بروز بیماری‌های قلبی دارد.

وی با بیان اینکه استرس مادر بیماری‌هاست،‌گفت: استرس چه به صورت حاد و چه به صورت  مزمن، می‌تواند هم بیماری‌های قلبی را ایجاد کرده و هم این بیماری‌ها را از کنترل خارج کند.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: برای مثال فردی که دارای فشار خون است، دارو نیز مصرف می‌کند و ماه‌ها فشار خونش قابل کنترل بوده، اما یکدفعه به اورژانس مراجعه  کرده و اعلام می‌کند فشار خونش به عدد 20 رسیده است؛ تنها علت این افزایش این است که خبر بدی به این فرد داده‌اند و این موضوع باعث استرس روحی شدید در فرد شده؛ در نتیجه فشار خونش بالا رفته است.

اسلامی با بیان اینکه استرس‌های مزمن نیز می‌تواند بیماری‌های قلبی و عروقی ایجاد کند، تصریح کرد: برای نمونه فردی در ترافیک گیر کرده و این موضوع وی را عصبی می‌کند یا فرد در محیط کاری عصبی می‌شود؛ در نتیجه این موضوعات باعث بروز بیماری قلبی خواهد شد.

وی متذکر شد: در افرادی که دچار بیماری‌های عصبی هستند،‌ احتمال بروز سکته قلبی و مغزی  وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول