اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

داغ ویلاسازی بر باغ‌های آذربایجان/ از دلایل افزایش ویلاسازی تا ایجاد شهرک‌های ویلایی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی نسبت به افزایش ویلاسازی در باغ‌های استان واکنش نشان داد.

داغ ویلاسازی بر باغ‌های آذربایجان/ از دلایل افزایش ویلاسازی تا ایجاد شهرک‌های ویلایی

اکبر فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: میزان مصرف بذر گندم نزدیک به ۷۶ هزار تن است که هر سال ۱۰ هزار تن به صورت بذر گواهی شده( اصلاح شده) توزیع می‌شود و مابقی بذر خود مصرفی است. 

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی امسال بیش از ۱۷ هزار تن بذر گواهی شده توزیع کرده است، تصریح کرد: ۵۵ هزار تن بذر خود مصرف به نام کشاورز، بوجاری و ضدعفونی شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اخیرا صحبت‌هایی از قبیل کمبود بذر گندم  مطرح شد که دلیل آن فروش بذر گندم توسط کشاورزان به کارخانه‌ها با قیمت بالا بود که این نیز بسیار محدود بود و بلافاصله کمبود تامین شد. 

وی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد زمین‌های گندم به زیر کشت رفته است و تا فصل بارش نیز ۱۵ درصد مابقی به زیر کشت می‌رود به طوریکه ۳۷۸ هزار هکتار کشت گندم دیمی و ۷۰ هزار هکتار با کشت آبی هستند. 

فتحی، در خصوص ویلاسازی‌های اخیر در استان گفت: قانون‌گذار، قوانین زیادی در این رابطه قرار داده و هرگونه تعییر کاربری را به جز استثناها منع کرده است به طوریکه طبق قانون می‌توان به نسبت باغ یک انباری و محل استراحت ساخت. 

وی افزود: قطعا یکسری از باغ‌ویلاها مجاز و یکسری غیرمجاز است ولی طبق تبصره ۲، ماده ۱۰ قانون، جهاد کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی می‌تواند مداخله در ساخت کند ولی بعد از ساخت تیز با طرح دعوی و حکم دادگاه می‌توان وارد عمل شد. 

فتحی با تاکید بر اینکه تغییر ذائقه مردم و افزایش آپارتمان‌نشینی منجر به سوق مردم به ساخت ویلا کرده است، گفت: ما در تلاش برای ایجاد شهرک‌های ویلایی هستیم که مسکن و شهرسازی هم در این راستا با ما همکاری دارد تا در مسیر اتوبان سهند یک شهرک ویلایی ایجاد شود. 

وی، به کثرت ضایعات بخش کشاورزی اشاره کرد و در این خصوص گفت: تجمیع همه کارها از جمله کاشت، برداشت، پایش، انتقال و حمل و کامیون‌های نامناسب منجر می‌شود تا ضایعات در بخش زراعت زیادتر باشد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول