اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار درباره تداوم کنترل آسمان عراق در دست آمریکا و احتمال ترورهای بیشتر

یک تحلیلگر عراقی با اشاره به اینکه آسمان عراق هنوز تحت کنترل آمریکاست از احتمال اقدام واشنگتن در ترور شخصیت‌های برجسته مخالف سیاست‌های خود در عراق خبر داد.

هشدار درباره تداوم کنترل آسمان عراق در دست آمریکا و احتمال ترورهای بیشتر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امیر عبدالمنعم الساعدی» تحلیلگر عراقی می‌گوید تداوم نقض حریم هوایی عراق توسط آمریکا و با موافقت و مجوز دولت مرکزی، از بروز حوادث امنیتی و ارتکاب جنایاتی جدید خبر می‌دهد و احتمالا قرار است شخصیت‌های مهم دیگری از میان مخالفان سیاست‌های آمریکا و حضور نیروهای آن در خاک عراق هدف قرار گیرند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، توضیح داد: آسمان عراق تحت کنترل آمریکا است و احتمالا واشنگتن به بغداد اجازه امضای قرارداد با روسیه و چین برای خرید سامانه‌های دفاع هوایی و سیستم‌های پیشرفته نظارتی را نمی‌دهد.

الساعدی افزود: سکوت دولت و موافقت آن با تداوم کنترل آمریکا بر آسمان عراق، خبر از فاجعه‌هایی در آینده می‌دهد. چه بسا که شخصیت‌های مهم مخالف حضور آمریکا در خاک عراق با پهپادهای آمریکایی هدف قرار گیرند.

این تحلیلگر عراقی توضیح داد: عدم کنترل دولت عراق بر آسمان این کشور، تروریسم را در تمامی استانهایی که [هنوز در آن بقایای داعش حضور دارند] فعال نگه خواهد داشت. همان‌طور که هواپیماهای آمریکایی در برخی مناطق به این تروریست‌ها کمک می‌کنند. این هواپیماها همچنین با پرواز‌های مستمر و تردد میان سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه‌های نظامی خود، برخی از جاسوس‌ها و چه بسا سرکرده‌های تروریستی را از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌کنند.

«هاشم الکندی» دیگر تحلیلگر سیاسی عراق، نیز دو روز پیش، به نیروهای ائتلاف آمریکایی درباره انجام هرگونه اقدام علیه اهداف مقاومت اسلامی یا مقرهای سازمان الحشد الشعبی هشدار داده بود.

وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی در عراق با دقت کلیه تحرکات هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز آسمان عراق را رصد می‌کند. تمامی اهداف آمریکایی نیز تحت نظارت و رصد نیروهای مقاومت عراق قرار دارند.نیروهای آمریکایی در صورت ارتکاب هرگونه حماقتی، با پاسخ سریع سلاح جدید و پیشرفته مقاومت مواجه خواهند شد و اوضاع مانند گذشته نخواهد بود.

این تحلیلگر عراقی افزود: مقاومت اسلامی عراق همچنان به آتش‌بس پایبند است اما در صورت نقض آن از سوی طرف آمریکایی و ارتکاب هرگونه حماقتی، قطعا پاسخ قاطعانه‌ای خواهد داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول