اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

توئیتر پیام اتهام ترامپ به دزدی در انتخابات را پنهان کرد/سیاست دوگانه توئیتر و فیسبوک

توییتر لحظاتی پس از انتشار توئیتی از سوی دونالد ترامپ آن را پنهان کرده و به وی هشدار داد که می تواند گمراه کننده باشد. مشابه همین پیام اما در فیسبوک هشدار نگرفت.

توئیتر پیام اتهام ترامپ به دزدی در انتخابات را پنهان کرد/سیاست دوگانه توئیتر و فیسبوک

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس به نقل از یورونیوز، با پیش رفتن شمارش آرا در ایالت های مختلف آمریکا آنچه بیش از پیش قطعی به نظر می رسد رقابت فشرده و شانه به شانه دونالد ترامپ و جو بایدن در اغلب ایالت های کلیدی و سرنوشت ساز است. سناریوی اختلاف فاحش در برخی از ایالت های کلیدی و قطعی شدن پیروزی یکی از دو نامزد در ساعات نخستین رای گیری اتفاق نیفتاد تا مشخص شود این انتخابات بسیار فراتر از آنچه اغلب نظرسنجی ها نشان می دادند، فشرده و شانه به شانه است.

 

ترامپ اردوگاه رقیب را به «دزدیدن انتخابات» متهم کرد، توئیتر پیامش را پنهان کرد. 

وضعیت شمارش آرای پستی که گفته می شود اقبال نامزد دمکراتها را دو چندان می کند می تواند وضعیت جدول کالج های الکترال را دستخوش تغییر کند.

توییتر لحظاتی پس از انتشار توئیتی از سوی دونالد ترامپ آن را پنهان کرده و به وی هشدار داد که حاوی محتوای مورد مناقشه ای است که می تواند گمراه کننده باشد.

رئیس جمهور ایالات متحده صبح زود چهارشنبه نوشت که دموکرات ها در تلاشند «انتخابات را بدزدند»، ادعایی که هیچ مدرکی برای آن ارائه نکرد.

ترامپ همچنین به دروغ اظهار داشت که پس از بسته شدن رای گیری نمی توان رأی داد.

 

این توییت لحظاتی بعد از اینکه جو بایدن، رقیب دموکرات وی ، سخنرانی تلویزیونی کرد، اظهار داشت که او معتقد است که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آماده است.

رقابت در آن زمان در چندین ایالت مهم میدان جنگ بسیار نزدیک بود.

دقایقی پس از ارسال توئیت ترامپ، توئیتر هشدار را به آن اضافه کرد: «بخشی یا تمام محتوای به اشتراک گذاشته شده در این توییت مورد مناقشه است و ممکن است در مورد انتخابات یا روند مدنی دیگر گمراه کننده باشد.

 

این توییت پس از کلیک بر روی اخطار، که مطابق با «سیاست صحت مدنی» توییتر بود، هنوز قابل مشاهده بود.

ترامپ پیامی مشابه همین را به فیس بوک ارسال کرد، که اخطار مشابهی دریافت نکرد.

 

ایالت های آمریکا به رای دهندگان اجازه می دهند که اگر هنوز در صف هستند و زمان رای گیری به پایان برسد باز می توانند رای خود را در صندوق بیاندازند. 

در برخی از ایالت ها، آرا پستی که پس از روز رأی گیری به دست می آیند، تا زمانی که دارای یک علامت پستی باشند که نشان می دهد در روز انتخابات از طریق پست ارسال شده اند، پذیرفته می شوند.

حدود ۲۵۰ میلیون واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این میان بیش از صد میلیون نفر قبل از سوم نوامبر رای خود را به صندوق انداخته اند.

جوبایدن نامزد دموکراتها لحظاتی پیش طی سخنانی نسبت به پیروزی در انتخابات ابراز امیدواری کرد. بایدن از هوادارانش خواست تا صبور باشند تا کار شمارش همه آرا تمام شود.

دونالد ترامپ اما در یک پیام توییتری با اشاره به اینکه خیلی جلو هستد دمکراتها را به تلاش برای دزدیدن انتخابات متهم کرد. دونالد ترامپ اضافه کرد:« البته ما هرگز اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد. پس از بسته شدن حوزه ها دیگر نمی توان رای داد.»

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول