اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

در وضعیت جنگی علیه ویروس کرونا به سر می‌بریم/ «دورهمی‌ها» را تعطیل کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باید باور کنیم در محیطی خطرناک و در وضعیت جنگی علیه ویروس به سر می‌بریم.

در وضعیت جنگی علیه ویروس کرونا به سر می‌بریم/ «دورهمی‌ها» را تعطیل کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیماری کرونا به ویژه در این روزها عرصه را بر همه تنگ‌تر کرده و دستانش را پیش‌از پیش بر گلوی گرفتارنش می‌فشارد تا نفس‌ها را به شمارش انداخته و جان‌ها را بگیرد و به سفر آخرت ببرد.

آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های کرمانشاه به طور وحشتناکی افزایش یافته هم‌اکنون یک‌هزار و ۱۰۰ بیمار بستری هستند که ۴۵ نفر از آن‌ها حال وخیمی دارند.

محمود‌رضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: وضعیت بیماری کرونا در استان اصلا مناسب نیست، سیر بستری بیماران همچنان صعودی است که متاسفانه هر روز تعداد از این موارد بستری جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه در وضعیت جنگی علیه ویروس به سر می‌بریم، ادامه داد: لازم است که باور کنیم در محیط خطرناک زندگی می‌کنیم همانگونه که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی هنگام بمباران و به صدا درآمدن آژیر خطر شهر را خالی و به پناهگاه‌ها پناه می‌بردیم الان هم باید تصور کنیم بمب‌های خوشه‌ای متفاوتی در داخل شهر وجود دارد که این بمب‌های نامرئی هر روز تعداد زیادی را از بین می‌برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در ایام پاییز و زمستان، گفت: کرونا، ویروسی سرمادوست است و ممکن است طی روزها و هفته‌های آینده موارد بستری ما بیش از این تعداد شود و به تبع تعداد بیماران بستری در بخش‌ها ویژه و نیازمند به اکسیژن نیز بالا رود تا جایی که دیگر زیرساخت‌های بیمارستانی قادر به جوابگوی این افزایش تعداد نباشد و با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شویم.

وی با اشاره به افزایش مدام تخت‌های بستری برای بیماران کرونایی، گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا در استان با تشکیل جلسه با نیروی‌های مسلح، باید از قابلیت ارتش و سپاه برای مقابله با بیماری کرونا استفاده شود.

مرادی بار دیگر از هم‌استانی‌ها خواست که از دورهمی‌های و حضور در تجمعات اجتناب کنند و افزود: این بحرانی نه تنها کشور بلکه جهانی است، نمی‌توانیم از استانی دیگر درخواست کمک کنیم.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول