اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

شاخص کل بورس با افزایش 26 هزار واحدی روبرو شد/ ارزش معاملات 11.5 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 26 هزار و 29 واحد روبرو شد.

شاخص کل بورس با افزایش 26 هزار واحدی روبرو شد/ ارزش معاملات 11.5 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بازار در بورس اوراق بهادار تهران که روزهای قبل با ریزش‌های پیاپی همراه شده بود، امروز آخرین روز معاملاتی هفته با روند رو به رشد شروع کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات با افزایش 26 هزار و 29 واحد به رقم یک میلیون و 290 هزار و 506 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با افزایش 2 درصدی و رشد 2181 واحد به رقم 374 هزار و 890 واحد رسید.

ارزش کل بازار در بورس به بیش از 4 میلیون و 905 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 5.8 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 738 هزار نوبت معامله و به ارزش 5433 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس که به بیش از 6 هزار و 93 میلیارد تومان داد و ستد شد، مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از 11 هزار و 526 میلیارد تومان رسید.


روند یکساله شاخص بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبزپوش بوده و رشد کردند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام 2 درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 59 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.5 درصد رشد کرده، شاخص بازار اول بورس 3.4 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.5 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای شاخص ساز شامل پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه گذاری امید، گل گهر و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد ایران خودرو بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل بورس را داشته است.


نقشه معاملات امروز بورس

نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل ایران خودرو،‌ پالایش نفت اصفهان،‌بهساز کاشانه تهران، سیمان تأمین،‌تولید برق آبادان، پالایش نفت بندرعباس و تأمین سرمایه امین بوده‌اند. امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل با افزایش 303 واحد به رقم 16 هزار و 164 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک میلیون و 99 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 477 هزار معامله و به ارزش 6 هزار و 93 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز در فرابورس ایران شامل پتروشیمی مارون، آریاساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه و پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین، سنگ آهن گهر زمین و ذوب‌آهن اصفهان بودند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل پتروشیمی ارومیه، بانک دی، برق و انرژی پیوندگستر پارس، کشاورز و دامپروری ملارد شیر،‌ توسعه مسیر برق گیلان، تهیه غذای دنا آفرین فدک و رایان هم‌افزا بودند.

به گزارش فارس، امروز شاخص کل بورس تحت تأثیر انتخابات آمریکا روند رو به رشدی پیدا کرد و نمادهای فولادی و فلزی مانند ذوب‌آهن، ملی مس، فولاد مبارکه، در افزایش شاخص بورس اثر داشتند.

از طرف دیگر صنایع خودروسازی مانند ایران خودرو  سایپا، گسترش صنعت خودرو، پارس خودرو و همچنین برخی بانک‌ها مانند بانک دی، بانک صادرات، بانک شهر، در کاهش شاخص مؤثر بودند.

امروز همچنین دلار در بازار رو به افزایش گذاشت و همان گونه که کارشناسان عنوان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اکثر سهام موجود در بورس به خاطر اصلاحاتی که روی قیمت انجام شده، ارزنده شده‌اند، بنابراین کارشناسان توصیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند سهامداران در فروش سهام خود قدری تأمل کنند و سهام خود را ارزان نفروشند.

همچنین سهام عدالت که دارای پرتفو بسیار ارزنده‌ای است، در فروش آن نباید تعجیل کرد و کارشناسان می‌گویند به جای فروش سهام عدالت از مزایا و سود آینده آن استفاده شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول