اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سمنان روی خط قرمز کرونا/ برگزاری هرگونه اجتماع؛ مطلقاً ممنوع!

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرگونه تجمع و برنامه در هر سطحی با تراکم بالای افراد و مجالس ترحیم، عزا و عروسی در استان سمنان تا اطلاع ثانوی مطلقاً ممنوع است.

سمنان روی خط قرمز کرونا/ برگزاری هرگونه اجتماع؛ مطلقاً ممنوع!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا آشناگر صبح امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان، از روند صعودی ابتلا به بیماری و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در استان و قرار گرفتن در وضعیت بحرانی خبر داد.

او با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های افتتاحی چه در سطح مسؤولان استانی و چه در سطوح کشوری و وزرا از مباحثی است که زمینه شیوع بیماری را افزایش می‌دهد، گفت: نیاز است تا برنامه‌ها با کمترین افراد و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای کاهش خطرات به‌صورت ویدئوکنفرانسی و با رعایت فاصله‌های بهداشتی به دور از تراکم بالای افراد برگزار شود و برگزاری هرگونه مراسم، تجمع و برنامه با تراکم بالای افراد و مجالس عروسی، عزا و ترحیم در استان مطلقاً ممنوع است.

استاندار سمنان ادامه داد: گزارش‌های مختلفی از برگزاری مجالس عروسی هم‌زمان با ورود به ماه ربیع‌الاول با استفاده از سالن‌های پذیرایی اعلام می‌شود که نیاز است تا در شهرستان‌های استان، محدودیت‌ها در این زمینه به‌صورت جدی اعمال و مورد نظارت و اجرا قرار گیرد.

آشناگر گفت: نیروی انتظامی به دور از هیچ‌گونه ملاحظه‌ای، با برگزاری این‌گونه مجالس در استان سمنان در تالارهای پذیرایی و مراکز مختلف از قبیل باغ‌ها به‌صورت جدی برخورد کند.

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان خاطرنشان کرد: مراسم و مجالس ترحیم نیز همانند مجالس شادی از محل‌های تجمع افراد بوده که نیاز است تا در این حوزه نیز کنترل‌ها از سوی فرمانداران در سطح شهرستان‌ها صورت گیرد.

آشناگر تأکید کرد: برگزاری مراسم با تجمع بالای افراد مطلقاً ممنوع است و با برگزارکنندگان به‌صورت جدی برخورد خواهد شد و فرمانداران نیز مسؤول هستند تا با برگزاری هرگونه اجتماع و در هر سطحی به‌صورت جدی و با همکاری نیروی انتظامی ورود و برخورد کنند.

وی بیان کرد: مجموعه بیمارستان‌های ما نیز به‌صورت جدی مسؤول هستند تا از ورود افراد غیرمسؤول و غیردرمانی به بخش‌های کرونا به‌صورت جدی جلوگیری کنند و اجازه حضور به هیچ فردی به غیر از کادر درمان به بخش‌های آی.سی.یو و کرونا داده نشود.

ارائه خدمات به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری

آشناگر تصریح کرد: در استان سمنان، زیرساخت بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات دولت الکترونیک وجود دارد و نیاز است تا پیگیری انجام شود و این خدمات در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

او اضافه کرد: دستگاه‌های خدمات رسان و به‌خصوص بانک‌ها نیز به‌منظور کاهش شیوع بیماری و حفظ و سلامت مردم، نسبت به ارائه خدمات خود به‌صورت الکترونیکی و غیرحضوری اقدام کنند.

استاندار سمنان ضمن تأکید بر رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم شریف استان برای کاهش شیوع بیماری و دست‌یابی به مرحله تثبیت و کنترل این بیماری، گفت: در صورت نیاز و ارزیابی‌های مثبت، راه‌اندازی مراکز نقاهتگاهی در سطح استان در دستور کار قرار گیرد و تجهیز بیمارستان‌ها نیز انجام شود تا مردم استان دغدغه‌ای در حوزه درمان نداشته باشند.

ابتلا به کرونا در استان سمنان؛ در مسیر صعودی

استاندار سمنان با بیان اینکه از تمامی تلاش‌ها و اقدامات کادر درمانی و پزشکی در دو دانشگاه علوم پزشکی استان تقدیر دارم و این تلاش‌ها به‌نوعی از مصادیق بارز ایثار همانند مدافعان امنیت و رزمندگان دوران دفاع مقدس است که از جان مردم حفظ و حراست می‌کنند، گفت: علی‌رغم تمام اقدامات در این حوزه، شاهد هستیم که امروز مجدداً به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به دستورات مراکز بهداشتی، به آمارهای موج اول بیماری در استان رسیده‌ایم.

آشناگر افزود: امروز بر تعداد بیماران اضافه شده و در وضعیت روند صعودی ابتلا به بیماری و مرگ‌ومیر بر اثر این ویروس در استان هستیم.

استاندار سمنان گفت: اقدامات مقابله‌ای با کرونا، کاری پرهزینه است و در عین حال پوشش بیمه‌ای نیز برای افراد جامعه در نظر گرفته شده و نیاز است تا زمینه‌های اجرایی پوشش بیمه‌ای برای مردم استان در دستور کار قرار داده شود تا هزینه‌های بیماری به حداقل برسد.

آشناگر افزود: به‌منظور هماهنگی و تسریع در اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در ذیل ستاد مقابله با کرونا در کشور تشکیل و مسؤولیت آن بر عهده وزیر کشور قرار گرفت و متناظر آن در استان‌ها استانداران و شهرستان‌ها فرمانداران مسؤولیت اجرا را بر عهده دارند.

هیچ‌گونه اجتماعی نداریم

وی با بیان اینکه همان‌طور که در گذشته نیز تأکید و اعلام شد هیچ‌گونه اجتماعی به‌عنوان جشن، عزا و مراسم مذهبی اجازه برگزاری در استان نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: فرمانداران به‌عنوان نماینده دولت، مسؤول مستقیم حسن اجرا یا اجرای نامطلوب مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و باید در این خصوص اهتمام ویژه داشته باشند و قطعاً تخلف در این حوزه به هیأت تخلفات اداری ارجاع خواهد شد.

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان سمنان بر نظارت جدی و ویژه‌تری در حوزه اجرای مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در استان تأکید کرد و گفت: این نظارت‌ها بر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان با تشکیل قرارگاه عملیاتی در کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت و قطعاً در صورت بروز تخلف، با مدیران متخلف به‌صورت جدی برخورد خواهد شد.

وی از پرداخت معوقات و کارانه‌های مورد درخواست کادر درمانی با دستور رئیس‌جمهور و مصوبه ستاد ملی کرونا خبر داد.

استاندار سمنان اظهار کرد: تجهیز پاکبانان در شهرها به دستکش و ماسک، از وظایف اصلی و جدی شهرداری‌ها بوده و نیاز است تا شهرداری‌ها از محل بودجه مجموعه خود در این امر ورود کرده و موارد و مسائل لازم بهداشتی برای پاکبانان را تأمین کنند که در صورت کوتاهی در این حوزه به هیأت تخلفات اداری ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول