اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تبدیل چابهار به شهر لجستیکی ایران با تکمیل شهر فرودگاهی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار فقط فرودگاه مسافری نیست، بلکه شهر فرودگاهی است که با تکمیل آن چابهار یکی از 4 شهر لجستیکی کشور خواهد شد.

تبدیل چابهار به شهر لجستیکی ایران با تکمیل شهر فرودگاهی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، عبدالرحیم کردی امروز در حاشیه مراسم ریل‌گذاری خط آهن چابهار ـ زاهدان در جمع خبرنگاران درباره فرودگاه در دست احداث چابهار اظهار داشت: در این پروژه مطالعات بالادستی انجام شده است و سند توسعه سواحل مکران لزوم ساخت این فرودگاه را تأکید دارد.

وی ادامه داد: فرودگاه چابهار فقط فرودگاه مسافری نیست بلکه شهر فرودگاهی است و با تکمیل این فرودگاه چابهار یکی از 4 شهر لجستیک کشور خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در حال حاضر بندر امام خمینی(ره)، بندرعباس و بوشهر لجستیکی هستند و مقرر شده است هر 4 مدل حمل و نقلی در چابهار هم اجرا شود و با احداث این فرودگاه و تکمیل خط آهن چابهار ـ زاهدان موضوع شهر لجستیکی تکمیل خواهد شد.

کردی گفت: مطالعات طرح جامعه شهر فرودگاهی چابهار به پایان رسیده است و مقرر است شهر فرودگاهی چابهار نظیر فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) یکی از شهرهای فرودگاهی ترانزیت مسافری مرتبط شود.

وی ادامه داد: ما از نظر جغرافیایی نسبت به دوهه و دبی جایگاه مناسب‌تری داریم و می‌توانیم پروازهای کانکشنی و ترانزیتی به/از چابهار برقرار کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: در باره ساخت شهر فرودگاهی چابهار مسائلی مطرح شده است و باید کارشناسی شود و تصمیم‌گیری ملی در این باره اجرا شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول