اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

افتتاح ۲ مرکز نیکوکاری دانشگاهیان همزمان با سراسر کشور در یزد

مدیر کل کمیته امداد یزد، با بیان این‌که در حال حاضر ۱۴ هزار نیکوکار، مجمع و تشکل با مراکز نیکوکاری این استان
همکاری دارند، گفت: همزمان با دیگر استان های کشور دو مرکز نیکوکاری دانشگاهیان در استان یزد افتتاح شد.

افتتاح ۲ مرکز نیکوکاری دانشگاهیان همزمان با سراسر کشور در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، «محمد شجاعان» با بیان این که ۱۵۱ مرکز نیکوکاری محله در استان یزد برای خدمت‌رسانی به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند، اظهار کرد: دو مرکز نیکوکاری دانشگاهیان (منّا) هم‌زمان با سراسر کشور در استان یزد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به این که مراکز نیکوکاری در سه بخش محله محور، تخصصی و صنفی با شعار مردم برای مردم در حال فعالیت هستند، افزود: با افتتاح دو مرکز نیکوکاری دانشگاه پیام نور استان یزد و دانشگاه فرهنگیان (منّا) به جمع دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه‌ای که در سال‌های گذشته اقدام به راه‌اندازی این مراکز کردند، تعداد مراکز نیکوکاری دانشگاهی و حوزوی به هشت مورد افزایش یافت.

مدیر کل کمیته امداد استان گفت: در سال‌های گذشته دانشگاه یزد، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) و سه حوزه علمیه خواهران نسبت به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری اقدام کرده بودند.

شجاعان با بیان این‌که بیش از ۱۴ هزار نیکوکار، مجمع و تشکل با مراکز نیکوکاری همکاری دارند، تصریح کرد: مردم نوع‌دوست استان یزد در شش‌ماهه نخست امسال ۴۵ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومان به‌صورت نقد، کالا و خدمات مستقیم به نیازمندان استان از طریق مراکز نیکوکاری کمک کردند.

وی ادامه داد: کمک‌های اهدایی به مراکز نیکوکاری به‌صورت نقدی و کالا و در بخش‌های مختلفی ازجمله طرح اکرام ایتام و محسنین، اشتغال، اطعام، مسکن، درمان، زکات، کفاره، کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه، سبد کالا و لوازم ضروری زندگی (معیشت)، نذر و قربانی، صدقات، آزادی زندانیان، شور عاطفه‌ها و نیکوکاری، پوشاک و البسه و کمک‌های موردی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد یزد تصریح کرد: واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی محله، شناسایی و جذب خیران محله، پیوند نیازهای محرومان محله با توانمندی‌های خیران محله، استفاده از حضور و تخصص مردم، احیای حقوق همسایگی، تقویت همبستگی‌های اجتماعی، مردمی شدن حمایت‌های اجتماعی، احیای فرهنگ انفاق، نیکوکاری و نوع‌دوستی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان و افزایش اعتماد عمومی ازجمله فواید و کارکردهای مراکز نیکوکاری محله است.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول